eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Nowy operator komórkowy. Czy Virgin Mobile zatrzęsie rynkiem?

Nowy operator komórkowy. Czy Virgin Mobile zatrzęsie rynkiem?

2012-08-23 16:03

Nowy operator komórkowy. Czy Virgin Mobile zatrzęsie rynkiem?

W Polsce ruszył nowy operator MVNO - Virgin Mobile © Andres Rodriguez - Fotolia.com

W Polsce wystartował kolejny gracz na rynku telefonii mobilnej. To polska odnoga grupy Virgin Mobile - największego operatora wirtualnego na świecie. Virgin Mobile Polska oferuje usługi prepaid oraz dostęp do Internetu. Nowy operator chce wyróżniać się na polskim rynku jakością obsługi użytkowników telefonów na kartę.

Przeczytaj także: Oferta pre-paid od Virgin Mobile: CHCĘ WSZYSTKO

Virgin Mobile Polska korzysta ze wsparcia międzynarodowej grupy Virgin Mobile oraz doświadczonego lokalnego partnera biznesowego – Łukasza Wejcherta. To pierwszy w tej części Europy operator wchodzący w skład niedawno powstałej struktury Virgin Mobile Central & Eastern Europe.

Virgin Mobile Polska świadczy usługi na terenie całej Polski i poza jej granicami (w roamingu) jako wirtualny operator komórkowy (MVNO). W kraju korzysta z infrastruktury operatorów sieci Play i Orange, dzięki temu Virgin Mobile nie musi ponosić kosztów budowy własnej sieci komórkowej.

fot. Andres Rodriguez - Fotolia.com

W Polsce ruszył nowy operator MVNO - Virgin Mobile

Virgin Mobile Polska świadczy usługi na terenie całej Polski i poza jej granicami stawiając na cenę i jakość

Nowy operator zamierza w ciągu trzech lat pozyskać co najmniej 1 mln klientów. Virgin Mobile zamierza na polskim konkurować cenami usług. Deklaruje też wolę utrzymywania wysokiej jakości obsługi użytkowników telefonów na kartę. Virgin Mobile Polska wyszło z założenia, że klienci dzwoniąc do call center chcą raczej rozmawiać z konsultantami, a nie poprzez niezbyt lubiany przez Polaków system automatyczny IVR. W uruchomionym biurze obsługi klientów nowego operatora pracuje już kilkunastu konsultantów, których liczba będzie sukcesywnie zwiększana w miarę rozwoju sieci.

Operator oferuje startery o wartości 8 zł oraz doładowania 5-, 10-, 30- i 50-, 100- i 150-złotowe. Minuta połączenia głosowego i wideo do wszystkich sieci telefonicznych w kraju kosztuje 19 groszy, SMS - 12 groszy, MMS - 25 groszy, a każde 5 kB danych wysyłanych i odbieranych z internetu - jeden grosz. Startery Virgin Mobile Polska są obecnie sprzedawane w 25 tys. punktów w całym kraju, a doładowania w 70 tys. Virgin Mobile proponuje też 11 modeli telefonów. Konto każdego użytkownika sieci Virgin Mobile Polska ma być ważne przez rok (365 dni) dla połączeń wychodzących i 425 dni w przypadku połączeń przychodzących.

Oprócz standardowych połączeń głosowych, SMS-ów, MMS-ów i dostępu do internetu, Virgin Mobile Polska udostępnia także takie usługi jak poczta głosowa, blokada połączeń z numerów zastrzeżonych (ACR), serwisy „Premium Rate”, blokadę prezentacji własnego numeru (CLIR), usługę „Zadzwoń do mnie” oraz możliwość wysyłania SMS‐ów na numery stacjonarne.

Virgin Mobile to globalna marka, która powstała w 1999 r. w Wielkiej Brytanii jako pierwszy operator wirtualny na świecie. Obecnie z usług Virgin Mobile korzysta niemal 20 mln użytkowników w dziewięciu krajach. Oprócz Polski są to: Wielka Brytania, Australia, Stany Zjednoczone, Kanada, Republika Południowej Afryki, Francja, Indie, Chile oraz Polska (od 22 sierpnia 2012 roku).

Grupa Virgin została założona w 1970 roku przez Brytyjczyka Richarda Bransona i działa w wielu różnorakich branżach: od telefonii komórkowej i mediów, poprzez transport, turystykę i podróże, usługi finansowe, hotelarstwo, zdrowie i fitness, aż po technologie odnawialne i turystykę kosmiczną. W ramach Grupy Virgin działa ponad 400 różnego rodzaju firm i przedsięwzięć biznesowych, zatrudniających ponad 50 tysięcy osób w 35 krajach. Łączne przychody Grupy Virgin w 2011 r. przekroczyły poziom 13 miliardów funtów brytyjskich (GBP), co stanowi ok. 20 miliardów dolarów.

Nowego operatora może jednak na polskim rynku czekać ciężka walka o uzyskanie znaczącej pozycji. W polskiej telefonii komórkowej niepodzielnie królują bowiem dotychczasowi operatorzy, posiadający własną infrastrukturę.

Według firmy analityczno-doradczej Audytel, w Polsce na koniec II kw. 2012 r. było zarejestrowanych ponad 53 mln kart SIM. Do operatorów wirtualnych (takich jak startujący właśnie Virgin Mobile) należało zaledwie 1,6 proc. kart. Większość kart działa w sieciach tradycyjnych operatorów: Orange, T-Mobile i Plus (każdy z nich ma po ok. 28 proc. rynku) oraz Play (14-proc.).

O dominującej pozycji czterech operatorów tradycyjnych świadczą też dane UKE. Jak podaje Urząd Komunikacji Elektronicznej, według stanu na koniec roku 2011, w Polsce aktywnych było ponad 50,1 mln kart SIM. Segment telefonii ruchomej zdominowany był przez czterech głównych operatorów - PTK Centertel (Orange), Polkomtel (Plus), PTC (T-Mobile) oraz P4 (Play). Pozostali działający na rynku przedsiębiorcy telekomunikacyjni odgrywali marginalną rolę, świadcząc swoje usługi około 1% wszystkich użytkowników.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: