eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Nowe technologie przyspieszają tempo życia

Nowe technologie przyspieszają tempo życia

2012-07-24 13:24

Przeczytaj także: Apetyt na nowe technologie rośnie


„W obliczu „wszechobecnej łączności” wyzwaniem staje się planowanie działań marketingowych w sposób, który pozwoliłby konsumentom zachować cenne dla nich „elementy przeszłości” przy jednoczesnym korzystaniu z narzędzi oferowanych przez współczesny świat. Już teraz na rynku zauważalne są tendencje do zestawiania ze sobą „starych” i „nowych” elementów, jak np.: dodawanie tradycyjnych, skórzanych etui na najnowsze smartfony. Cały czas jednak jest to istotny obszar, z potencjałem do zagospodarowania. Docenione zostaną korporacje, które będą planować swoje działania w umiejętny sposób, pomagając konsumentom odnaleźć balans - mówi Dominika Nawrocka, Associate Director Euro RSCG Sensors.

W trosce o zrównoważony rozwój

Poza wpływem na życie osobiste, badani zwracają też uwagę na konsekwencje, jakie rozwój technologii może mieć na warunki życia na Ziemi – 45% nie potrafi jednak jednoznacznie określić, czy nowe technologie uczynią nasze życie lepszym czy gorszym, mówiąc, że na ocenę jest jeszcze za wcześnie. Wśród prosumentów panuje przekonanie, że w dłuższej perspektywie nasze „rabunkowe” podejście do życia i świata nie zapewni zrównoważonego rozwoju. Aż 90% prosumentów i 82% konsumentów obawia się destrukcyjnego wpływu postępu technologicznego na środowisko i zmiany klimatyczne, a 86% prosumentów i 81% konsumentów obawia się, że zabraknie naturalnych źródeł energii. Dążąc do zrównoważonego rozwoju, badani zwracają też coraz większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko i społeczność mają kupowane przez nich produkty, prawie ¾ z nich jest zadowolona z redukcji ilości produkowanych przez siebie odpadów.

fot. mat. prasowe

Czy wiemy gdzie jest przycisk "wyłącz"?

67% konsumentów obawia się obciążenia nadmiarem informacji


Informacje o badaniu
Prosumer Report to seria publikacji firmy Euro RSCG Worldwide. Stanowią one element globalnej inicjatywy dzielenia się wiedzą i informacjami, w tym wynikami naszych własnych badań prowadzonych w ramach sieci agencji grupy Euro RSCG i firm będących odbiorcami jej usług. Badanie Prosumer Report ”Cyfrowe życie” zostało przeprowadzone wspólnie z firmą Market Probe International wśród 7213 dorosłych w 19 krajach, reprezentujących populację 3,6 miliarda ludzi. W Polsce badaniem zostało objętych 503 respondentów, zarówno kobiet jak i mężczyzn, powyżej 18. roku życia. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI latem 2011 roku.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: