eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Technologie cyfrowe a działalność dużych firm

Technologie cyfrowe a działalność dużych firm

2012-01-23 11:25

Capgemini Consulting, światowa marka Capgemini Group zajmująca się konsultingiem w dziedzinie strategii i transformacji, we współpracy z MIT Center for Digital Business ogłosiło wyniki swoich badań dotyczących "cyfrowej transformacji" - czyli wykorzystania technologii w celu zwiększenia wydajności, poprawy obsługi klienta oraz sposobu komunikacji i współpracy w ramach organizacji. Badanie "Digital Transformation: A Roadmap for Billion-Dollar Organizations" sprawdza jak technologie cyfrowe zmieniają działalność niektórych czołowych światowych firm, ale ujawnia, że tylko jedna trzecia z nich ma skuteczny program cyfrowej transformacji pomimo dominującego wpływu technologii cyfrowych we wszystkich dziedzinach, większość firm nadal nie wykorzystuje ich potencjału do transformacji, zostając w tyle za firmami myślącymi bardziej przyszłościowo.

Przeczytaj także: Czy biznes wykorzystuje social media?

Wyniki badania Capgemini i MIT Center for Digital Business zostały opracowane na podstawie wywiadów ze 157 respondentami wyższego szczebla reprezentującymi globalne firmy z 15 krajów i z roczną sprzedażą min. 1 mld USD. Badanie zwraca uwagę na zmienne tempo cyfrowej transformacji i różny poziom osiąganych rezultatów. Badanie ocenia dojrzałość organizacji w zakresie cyfrowej transformacji składającą się z dwóch wymiarów – “co” i “jak”. “Co” to specyficzne elementy cyfrowej transformacji realizowane przez organizację złożone z konkretnych inwestycji, obsługę klienta, procesy operacyjne i wykorzystanie pracowników. “Jak” to sposób, w jaki organizacje prowadzą transformację, składający się z zarządzania projektem, zaangażowania siły roboczej i mechanizmów pomiarowych.

George Westerman, Research Scientist w MIT i współtwórca raportu: “Te dwa elementy są w samym sercu cyfrowej transformacji. Firmy zaawansowane w obu tych wymiarach mogą prowadzić silną cyfrową transformację która daje znaczące korzyści biznesowe. Ta dojrzała mniejszość panuje nie tylko nad stylem cyfrowej transformacji ale także nad jej istotą.”

Badanie wyróżnia 4 poziomy dojrzałości cyfrowej przedsiębiorstw:
  • Digital Beginners: Te firmy w bardzo małym stopniu wykorzystują zaawansowane możliwości cyfrowe, chociaż korzystają z bardziej tradycyjnych możliwości cyfrowych takich jak Internet, e-mail, ERP. Firmy mogą być w tej kategorii z wyboru, ale wiele z nich nie zdaje sobie sprawy z możliwości nowych technologii cyfrowych lub zaczynają inwestować w nie bez efektywnego zarządzania transformacją.
  • Digital Fashionistas: Firmy te wdrożyły narzędzia cyfrowe, z których część może przynieść korzyść, ale nie wszystkie. Są zmotywowane do prowadzenia cyfryzacji, ale ich strategia cyfrowej transformacji nie opiera się na realnej wiedzy jak postępować. Wiele z tych firm uważa, że muszą działać szybko aby nadążyć za zapotrzebowaniem na rozwiązania cyfrowe, ale niekoniecznie mają wizję rozwiązań jak one mogą tworzyć wartość dodaną.
  • Digital Conservatives: Firmy te rozumieją potrzebę posiadania spójnej wizji w obszarze zarządzania jak i zaangażowania w działania wewnętrzne w celu zapewnienia rozważnego prowadzenia inwestycji. Rozumieją kierunek, w którym firma powinna iść i jak sprostać cyfrowym wyzwaniom, ale nie zawsze mają dość siły by zrealizować ambitny program. W rezultacie, mimo mądrego planowania, ich zachowawcze podejście może spowodować niewykorzystanie pojawiających się możliwości.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: