eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polscy internauci a zakup auta

Polscy internauci a zakup auta

2012-07-02 00:15

Przeczytaj także: Kupno używanego samochodu - na co zwrócić uwagę?


Internauci bronią swoich ukochanych marek

„Porównanie teraz tych samochodów to obraza dla Avensisa. Passat przegrywa w KAŻDEJ kategorii (silniki, bezawaryjność, komfort itd.)”; „Camry jest 1000000000 razy lepsze od Passata!”; „Tekstem, że passaty są "o niebo mniej awaryjne", najzwyczajniej się ośmieszyłeś. Wiesz jaka jest nieformalna (wśród handlarzy) nazwa na B6? Król lawet” – starcia wielbicieli samochodów Volkswagena i Toyoty należą do najostrzejszych. Wśród tańszych aut też nie brakuje wrogów: „Bravo Chevy. Robią bardzo dobre auta w dobrej cenie. Co do przepłaconych Skód to cenowo samochody te są podobne (patrząc na takiego Cruze'a - btw. świetne autko), przy czym IMO Chevy idzie z duchem czasu (nowoczesny design, coraz więcej modeli, wersji silnikowych itp) a cały VAG nadal produkuje głównie nudne auta (przynajmniej te tanie)”.

„Nudne auto” – dla wielu kierowców to najgorszy koszmar senny. Samochód nie musi zwijać asfaltu, ale musi zwracać uwagę unikalnością – wynika z wielu opinii internautów. „Z oplem jest ten problem, że jak wychodzisz z bloku do swojej Astry/Vectry to nie wiesz która to z tych pięciu co tam stoją”; „Każdy wie, że toyota to przeciętne i nudne auto”; „VW Bora albo Forda Mondeo - auta dla nudnego taty, a nie dla chłopaka w wieku 20+” – o każdej marce i niemal każdym modelu z czołówki rankingów sprzedażowych znaleźć można takie opinie. Zwolennicy popularnych aut nie kryją oburzenia: „Rzeczywiście Toyota jest nudnym samochodem, nigdy sie nie psuje, robi dokładnie to co ma robić, nie ma to jak samochody na polskich drogach głównie pochodzace z niemieckich złomowisk, lub Fiaty, Hyundai, Kia, czy Mercedesy pamiętające stan wojenny, te zdecydowanie nie są nudne, szczególnie dla ludzi posiadających duże poczucie humoru”.

Fora i Facebook: maniacy motoryzacyjni i prosumenci

Fora motoryzacyjne to najlepsze w sieci miejsca do rozmów o samochodach. Każda marka ma swoje mniej lub bardziej oficjalne fora, są też strony poświęcone poszczególnym modelom. Na prowadzeniu – pod względem liczby użytkowników – są Chevrolet i Nissan. Wyniki – 135 770 użytkowników - mogą jednak budzić wątpliwości, głównie dlatego, że fora prowadzone na tej samej platformie mają wciąż identyczną liczbę zarówno forumowiczów, jak i postów. W przypadku Toyoty i Hondy zwrócić warto uwagę na fakt, że fora poświęcone modelom Accord i Avensis mają dwa razy więcej użytkowników niż fora ogólne. Liczba użytkowników nie jest jednak do końca miarodajna – czasem użytkowników jest niewielu, ale są wyjątkowo aktywni i twórczy – tak się dzieje w przypadku fanów Mazdy, którzy mają już na koncie 1 461 726 postów. Dla porównania, znacznie liczniejsze grono fanów Fiata napisało zaledwie 678 981 wiadomości. Najbardziej gadatliwi są jednak forumowicze Subaru – 12 652 osoby napisały łącznie 1 547 795 postów (stan wszystkich powyższych statystyk dotyczy 11 czerwca 2012 r).

fot. mat. prasowe

Tysiące zaangażowanych na forach

Na prowadzeniu – pod względem liczby użytkowników – są Chevrolet i Nissan


Na Facebooku rozkład sił wygląda nieco inaczej – wg stanu z 11 czerwca 2012 roku najpopularniejszy był oficjalny fanpage BMW – polubiło go 10 203 817 użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się Mercedes (7 528 440) i Honda (2 096 916).

fot. mat. prasowe

Samochody na Facebooku

Wg stanu z 11 czerwca 2012 roku najpopularniejszy był oficjalny fanpage BMW – polubiło go 10 203 817 użytkowników


Informacje o badaniu
Analizę wykonano na podstawie 23 973 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się frazy równoznaczne z „szukam samochodu/kupię samochód/który model auta wybrać” oraz „samochód/diesel/benzyna”. Raport obejmuje materiały od 1 stycznia do 31 maja 2012 r. Dodatkowo zbadanych zostało 14 globalnych fanpage’ów koncernów samochodowych oraz 19 for motoryzacyjnych – stan z 11 czerwca 2012 roku.

poprzednia  

1 ... 3 4

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: