eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najciekawsze trendy konsumenckie

Najciekawsze trendy konsumenckie

2012-04-27 11:16

Najciekawsze trendy konsumenckie

Trendy konsumenckie © scusi - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Praca nad trendami konsumenckimi, to proces, który nigdy się nie kończy i trudno tu o ostateczne podsumowania. Nie mniej postanowiliśmy opisać zjawiska, które wydają się nam obecnie dominujące i dobrze charakteryzują zarówno konsumenta globalnego jak i polskiego. Millward Brown SMG/KRC i The Futures Co. połączyły swe doświadczenia i zasoby, aby opisać 10 najciekawszych trendów konsumenckich, które można zaobserwować obecnie w Polsce. Przyszłość pokaże, które z nich się utrwalą, a które ulegną modyfikacji.

Przeczytaj także: Polscy konsumenci zmieniają zwyczaje

fot. scusi - Fotolia.com

Trendy konsumenckie

Najciekawsze trendy konsumenckie


ŻYCIE START-STOP

Współczesne życie jest intensywne, ruchliwe i elastyczne. Poszukujemy sposobów, aby zarządzać jego tempem, złożonością i płynnością. Konsumenci poszukują rozwiązań, które pomagają tak zarządzać swoimi zasobami czasu, energii i informacji, aby dać z siebie jak najwięcej. To z kolei wywołuje dążenie do zatrzymania się w biegu lub nawet czasowe wyłączenie się – fizyczne i mentalne.

POSZUKIWANIE AUTENTYZMU

W świecie masowej produkcji i standaryzacji produktów konsumenci przypisują coraz większą wartość autentyzmowi marek i ich historii. Sprzyja temu homogeniczność globalnej kultury, słabnąca wiara w autorytety, degradacja środowiska oraz podejrzliwość wobec wielkich marek. W rezultacie przykładana jest większa waga do pochodzenia, doświadczenia w produkcji, oraz do opowieści o ludziach, którzy produkt stworzyli. W niepewnych czasach konsumenci pragną upewnienia, poszukują marek, którym mogą zaufać.

ROZWAŻNI KONSUMENCI

Jak nigdy przenikliwi i inteligentni konsumenci podejmują decyzje zakupowe z coraz większą rozwagą. Wartość nie sprowadza się do ceny. W coraz większym stopniu uwzględnia ocenę trwałości, jakości i niezawodności. Ograniczenia finansowe prowadzą do takich nowych wzorów konsumpcji i handlu, jak np. współfinansowanie lub współużytkowanie zakupów.

ŻYCIE W ATMOSFERZE ZAGROŻENIA

fot. mat. prasowe

Tożsamość w trójwymiarze

Wzrasta poczucie pewności, z jaką wyrażamy swoją tożsamość na rozmaite sposoby

Konsumenci są coraz bardziej świadomi rozmaitych zagrożeń ze strony współczesnego świata. Chcą podejmować działania, które ograniczą niepewność i chronić osoby i rzeczy, które są dla nich cenne. Dzięki globalnej sieci lokalne zagrożenia zyskują globalną widoczność. Czujemy, że tradycyjne instytucje nie zapewniają już bezpieczeństwa i pewności. Zastanawiamy się komu możemy zaufać.

TOŻSAMOŚĆ W TRÓJWYMIARZE

Wzrastające napięcia związane z tożsamością płciową, pokoleniową i kulturową. Wzmocnienie kobiecości w wymiarze wpływu na społeczeństwo i rynek bywa źródłem konfliktu z żywiołem męskości. Starsze pokolenia, dzięki coraz lepszej opiece medycznej oraz posiadanym środkom finansowym, zmieniają sens starości. I przejmują część tożsamości, która wcześniej była przypisana młodszym generacjom. Jednocześnie wzrasta poczucie pewności, z jaką wyrażamy swoją tożsamość na rozmaite sposoby.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: