eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Targi branżowe w Polsce 2011

Targi branżowe w Polsce 2011

2012-02-10 11:26

Przeczytaj także: Rynek targowy 2013


Targi stają się coraz bardziej specjalistyczne, a obiekty targowe muszą spełniać coraz więcej funkcji, poza funkcją wystawienniczą, aby spełnić rosnące z roku na rok wymagania klientów.

- Międzynarodowe Targi Łódzkie podążają za trendem zwiększenia nacisku na organizację przy imprezach wystawienniczych eventów o charakterze konferencyjno-seminaryjnym. 24 lutego oddamy nowy obiekt - Centrum Konferencyjno-Wystawiennicze o powierzchni ponad 6 tys. mkw. Oddanie Centrum otworzy nowy rozdział organizowanych imprez targowych w Łodzi, pozwoli ono na zwiększenie powierzchni sprzedanej w stosunku do 2011 r. o ok. 30 proc. Ponadto zwróciliśmy szczególną uwagę na rolę i znaczenie regionów - w Targach „Regiony Turystyczne - Na Styku Kultur”, cyfryzację i rolę Internetu - w targach „Intertelecom” i „Film Video Foto” oraz na ekologię - w targach „Natura Food” i „Uroda i Estetyka” . Mamy nadzieję, że ten rozszerzony zakres pokrywa się z prognozami rynku targowego na 2012 r. – mówi prezes Międzynarodowych Targów Łódzkich, Mirosław Pietrucha.

W sytuacji, kiedy wszyscy mówią o kryzysie, najważniejsze jest, żeby nie ulec tej presji i patrzeć perspektywicznie, na co zwraca uwagę prezes Targów w Krakowie, Grażyna Grabowska.

- Najbliższe lata nie będą należały do łatwych – wszyscy straszą nas pogłębieniem się kryzysu, więc zaciskamy pasa i robimy oszczędności: na ludziach, na promocji i również na targach. Są to jednak działania krótkowzroczne. W kryzysie utrzymują się firmy, które właśnie wtedy inwestują w promocję, bo wydatki na nią należy rozumieć jak inwestycje w przyszłość – mówi Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie.

Na niepewną sytuację gospodarczą nakładają się dodatkowo zachowania organizatorów targów.

- Niektórzy organizatorzy walcząc za wszelką cenę o klienta dają tak znaczne upusty cenowe, że w efekcie brakuje im pieniędzy na promocję wystawy lub jej profesjonalne przygotowanie. Finał jest tragiczny – uczestnicy targów tracą wiarę w sens promocji na targach. Za małą wagę – moim zdaniem – my, organizatorzy targów, przykładamy do kreowania nowych, niepowtarzalnych tematów targowych. W wielu miastach dubluje się tematy wykreowane gdzie indziej, w nadziei, że temat sprawdzony w jednym mieście, będzie też sukcesem w innym. To tak nie działa, ale poczynania tego rodzaju psują rynek targowy w Polsce – dodaje Grażyna Grabowska.

Wiceprezes Polskie Izby Przemysłu Targowego – Żaneta Berus, zwraca uwagę na wyjątkowość roku targowego 2012, w którym z jednej strony czekają nas zawirowania gospodarcze ze strefą Euro, z drugiej strony Mistrzostwa Euro 2012 i związana z nimi ogromna szansa również dla targów.

– Rok 2012 będzie bardzo specyficzny dla Polski, a w szczególności dla miast gospodarzy EURO 2012: Warszawy, Poznania, Wrocławia i Gdańska. Wszystkie te miasta targowe biorą, bowiem czynny udział w działaniach związanych z mistrzostwami np. Warszawskie Centrum EXPO XXI będzie siedzibą Międzynarodowego Centrum Nadawczego UEFA, przez miesiąc ponad 1000 operatorów telewizyjnych oraz dziennikarzy z całego świata będzie relacjonować wydarzenia ze wszystkich stadionów. Na terenie nowego centrum w Gdańsku Amber EXPO ulokuje się strefa kibica, także Międzynarodowe Targi Poznańskie posłużą, jako dodatkowy obiekt na potrzeby organizatorów mistrzostw. W 2012 r. targi nadal będą zmieniały swoje oblicze na nowocześniejsze i bardziej wyspecjalizowane. Jestem również przekonana, że wkrótce możemy liczyć na zwiększone zainteresowanie dużych graczy międzynarodowych, którzy aktywnie śledzą nasz rynek od 2-3 lat i nie pozostaną tylko biernymi obserwatorami – mówi Żaneta Berus.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: