eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Przyzwyczajenia Polaków a nowinki technologiczne

Przyzwyczajenia Polaków a nowinki technologiczne

2012-01-24 00:12

Przeczytaj także: Bankowość i finanse w social media


Mimo dynamicznego rozwoju sklepów internetowych oraz zakupów grupowych, nadal mało popularne, zarówno w Europie, jak i na świecie, są zakupy spożywcze dokonywane online. Na Starym Kontynencie odsetek osób korzystających codziennie z tego typu usług wynosi 12,1 proc. Najczęściej produkty żywieniowe online kupują mieszkańcy Azji: w Chinach 24,4 proc. respondentów, w Tajlandii 21,3 proc., a w Korei Południowej 14,3 proc.

Mobilnie

Polacy przekonują się także do codziennego korzystania z Internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego. Najczęściej z mobilnego Internetu korzystamy do wyszukiwania informacji (70 proc.) i sprawdzania bieżących wydarzeń (65 proc.). Mobilny dostęp do Internetu ułatwia nam także podróżowanie – 38 proc. Polaków deklaruje, że korzysta z map dostępnych na stronach www, a 14 proc. respondentów posiada specjalne aplikacje, umożliwiające planowanie podróży czy sprawdzenie dojazdu.

Oprócz zdalnego zarządzania kontem e-mail (71 proc. użytkowników), chętnie sprawdzamy portale społecznościowe (56 proc.), korzystamy z komunikatorów online (55 proc.) i udostępniamy zdjęcia oraz filmy (43 proc.). Wśród usług dostępnych za pośrednictwem telefonu komórkowego wiele osób ceni sobie dostęp do swojego konta bankowego. Z bankowości internetowej korzysta obecnie 56 proc. Dodatkowo, co drugi Polak sprawdza ceny produktów, a 38 proc. osób płaci za nie za pomocą telefonu. Najmniej zainteresowani jesteśmy mikroblogowaniem (16 proc.) oraz zakładami sportowymi (15 proc.).

Informacje o badaniu
Mindreader jest cyklicznym globalnym projektem badawczym realizowanych przez dom mediowy Mindshare na całym świecie. W tegorocznym badaniu wzięło udział ok. 36 tysięcy osób z 36 krajów (n=1000 osób w każdym kraju). W najnowszej edycji badania Mindreader szczegółowej analizie poddano m.in. opinie dotyczące stylu życia, sposobu konsumpcji mediów, wykorzystania nowych technologii i sympatię do poszczególnych marek. Badanie realizowane jest metodą wywiadów internetowych. Po raz pierwszy wyniki dostępne są na ogólnodostępnej platformie internetowej http://mindreader.mindshareworld.com. Na stronie prezentowane są kolejno zagadnienia dot. mediów tradycyjnych, nowych technologii, a także kwestie najistotniejsze z punktu widzenia marketerów, a więc odpowiedzi dot. stylu życia, postaw i opinii, zarówno względem poszczególnych marek, jak i zjawisk społecznych czy osobistych przekonań. Wyniki badania Mindreader prezentowane są w postaci infografik, które w prosty i wygodny sposób można ze sobą zestawiać, uwzględniając dane demograficzne, podział na wiek i płeć ankietowanych. Dzięki udostępnieniu wyników dla wszystkich badanych rynków, możliwe jest generowanie interesujących nas danych dot. Polski, ale także porównywanie wyników na tle średniej europejskiej, światowej, a także w zestawieniu z wybranymi krajami.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: