eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marki na portalach społecznościowych

Marki na portalach społecznościowych

2011-11-17 00:10

Digital Life, globalny raport przygotowany przez agencję badawczo - doradczą TNS reprezentowaną w Polsce przez firmy TNS Pentor i TNS OBOP pokazuje, że połowa polskich konsumentów nie życzy sobie, aby marki przeszkadzały im na portalach społecznościowych.

Przeczytaj także: Polscy internauci komentują marki i produkty

Przedsiębiorstwa tracą czas i pieniądze próbując dotrzeć do klientów w Internecie, nie zdając sobie przy tym sprawy, że wielu z konsumentów czuje się zdegustowanych faktem, że duże marki wkraczają w świat ich społecznościowych relacji.

W ramach internetowej pogoni, firmy na całym świecie zakładają profile na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Google czy You Tube, aby szybko i tanio komunikować się ze swoimi klientami. Jednakże, jak pokazują wyniki badania Digital Life, jeżeli wysiłki te nie są odpowiednio zaplanowane i dopasowane do specyfiki grupy docelowej, często okazują się nieskuteczne.

Połowa (51%) polskich internautów jest niechętna utrzymywaniu relacji z markami poprzez media społecznościowe. Na rynkach rozwiniętych taka niechęć jest jeszcze większa i dotyczy średnio 57% konsumentów. W efekcie, nieodpowiednio przygotowane strategie działań internetowych generują niezliczone ilości „cyfrowych śmieci”, od pozbawionych przyjaciół profili na Facebooku, po blogi, których nikt nie czyta. Dodatkowo tego rodzaju działania nieustannie przeplatają się z treściami tworzonymi przez samych konsumentów. Treściami, których ciągle przybywa, a jak pokazało badanie Digital Life, obecnie 59% polskich konsumentów wypowiada się na temat marek w Internecie.

W rezultacie powstaje ogromny szum informacyjny, który zaśmieca cyfrowy świat i bardzo utrudnia dążenia marek do zostania dostrzeżonym przez konsumentów. Wszystko to sprawia, że dialog z konsumentem w wirtualnym świecie staje się dużym wyzwaniem.

„Zdobywanie i utrzymywanie relacji z klientami jest teraz trudniejsze niż kiedykolwiek przedtem” - mówi Konrad Magdziarz, Business Development Manager w TNS OBOP. „Świat online bez wątpienia oferuje markom ogromne możliwości, jednakże tylko precyzyjnie dopasowane strategie marketingowe pozwolą wykorzystać ten potencjał. Wybór nieodpowiedniego kanału, czy po prostu przyłączenie się do kakofonii internetowego szumu, niesie ze sobą ryzyko zniechęcenia potencjalnych klientów oraz negatywnego wpływu na rozwój przedsiębiorstwa.”

Informacje te pochodzą z badania Digital Life największego na świecie projektu badawczego zgłębiającego zachowania w Internecie (oraz ich przyczyny) 72 000 konsumentów z 60 krajów świata.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: