eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zakupy w sieci

Polacy a zakupy w sieci

2011-10-20 11:42

Przeczytaj także: Decyzje zakupowe polskich kobiet


„Do niedawna ograniczenia związane z miejscem zamieszkania i, co za tym idzie, dostępem do komputera i Internetu stanowiły istotną barierę dla rynku e-commerce. Obecnie potencjalnymi klientami e-sklepów nie są już wyłącznie Internauci rozumiani jako posiadacze sprzętu komputerowego z dostępem do Internetu. Dziś potencjał rynku związany jest z 86% społeczeństwa, czyli około 32 milionami Polaków, którzy deklarują używanie telefonu komórkowego. Ma to związek z szybkim wypieraniem z rynku telefonów tradycyjnych przez smartfony z dostępem do sieci. Porównywarka cen Nokaut.pl jest już dostępna w formie aplikacji na telefony komórkowe i takie działania wyznaczają kierunek rozwoju całej branży”– komentuje wyniki badania Wojciech Czernecki, prezes Grupy Nokaut S.A.

Krzepiące dla polskiego rynku e-commerce są statystyki pokazujące, że nie tylko doświadczeni użytkownicy wydają pieniądze w sieci, ale systematycznie dołączają do nich młodsze roczniki zwolenników tej formy zakupów: niemal 10% ankietowanych w wieku 18-24 lat kupuje przez Internet ponad 20 produktów rocznie. Grupa zaawansowanych klientów wciąż rośnie i dokonuje transakcji coraz bardziej świadomie: umiejętnie korzysta z narzędzi ułatwiających zakupy w sieci, takich jak porównywarki cenowe i fora konsumenckie oraz zróżnicowanych form płatności oferowanych przez sklepy online. Wyniki badania wskazują na jeszcze jeden aspekt, który ucieszy przedsiębiorców zajmujących się e-biznesem: to ogólne pozytywne nastawienie klientów do idei zakupów przez Internet. Dobrym sygnałem jest też deklaracja badanych użytkowników dotycząca planów na przyszłość – respondenci chcą nadal kupować online, a nawet robić to częściej niż dotychczas. Aż 91 % ankietowanych stwierdziło, że nie zawahaliby się polecić tej formy zakupów rodzinie i znajomym.

fot. mat. prasowe

Zamierzam w przyszłości częściej korzystać z zakupów online

Zamierzam w przyszłości częściej korzystać z zakupów online


Wartość handlu internetowego według danych Euromonitora w roku 2010 wyniosła około 15,5 mld zł. Boston Consulting Group podaje szacunkowe perspektywy wzrostu wydatków konsumenckich w Internecie, które przy założeniach konserwatywnych mają rosnąć w tempie 16% w skali roku, aż do 2015 roku, w którym wyniosą 36 mld zł.

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone techniką wywiadów internetowych (CAWI – Computer Assisted Web Interviewing) wśród 1062 respondentów będących osobami, które dokonały zakupu online lub planują go dokonać w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Metodologia doboru próby badawczej gwarantuje reprezentatywność ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Uzyskane wyniki zostały w całości sprawdzone przez specjalistów ds. przetwarzania danych ARC Rynek i Opinia, a następnie poddane analizie przy pomocy programu SPSS.

Przeczytaj także: Jak zakupy, to w Internecie Jak zakupy, to w Internecie

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: