eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2011

Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2011

2011-08-24 11:13

Przeczytaj także: Najlepsi pracodawcy wg menedżerów


Wynagrodzenie i benefity są również bardzo ważnym (42% wskazań w badaniu Antal International) czynnikiem skłaniającym kandydata do chęci pracy w danej firmie. Coraz bardziej istotne stają się pozapłacowe korzyści oferowane pracownikowi. Telefon komórkowy, laptop czy samochód z możliwością wykorzystywania ich do celów prywatnych to już podstawowy wymóg wielu osób. Dla kandydatów ważne jest też zapewnienie systemu opieki zdrowotnej pracownikowi i jego rodzinie oraz ubezpieczenia na życie. Niektóre firmy zapewniają też pakiety opieki prawnej. Ważna jest także oferta pracodawcy, która zapewnia pracownikowi dodatkowe benefity pozwalające mu zachować równowagę pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz będące dofinansowaniem do różnych aktywności, na przykład: karnet na siłownię czy basen, dodatkowe dni urlopowe, obiady firmowe, prenumerata czasopism czy bony świąteczne. Możliwości awansu i rozwoju oferowane przez pracodawcę są powodem wyboru danej firmy dla 39% respondentów, a szkolenia – dla 21%. Niejednokrotnie najbardziej pożądani pracodawcy finansują wybranym pracownikom studia MBA oraz oferują możliwość uczestnictwa w dodatkowych szkoleniach specjalistycznych i językowych czy indywidualnych treningach doskonalenia umiejętności.

Co firmy mogą zrobić, aby cieszyć się dobrą opinią i być pożądanym pracodawcą? Niezwykle ważne jest dbanie o wizerunek firmy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Przy tworzeniu wizerunku firmy największe pole do popisu mają dział HR i dział marketingu. Współpracując ściśle z zarządem te dwa piony powinny ustalić, jakie wartości są dla firmy najważniejsze i w jaki sposób firma planuje je realizować oraz zadbać o prawidłową komunikację swoich działań.

Najczęściej wiedzę o firmach specjaliści i menedżerowie czerpią z biuletynów informacyjnych firmy (49%). Warto więc zadbać, aby przekaz był jasny i merytoryczny. Bardzo ważnym źródłem informacji są także znajomi respondentów pracujący w danej firmie (35%). "Warto pamiętać, że osoby, które zatrudniamy są ambasadorami firmy. Istotne jest, aby przemyśleć kształt systemów motywacyjnych i formułę ścieżek rozwoju zawodowego. Takie działania zaowocują w przyszłości dobrą marką pracodawcy, co ułatwi znalezienie najlepszych pracowników na coraz trudniejszym, zdrenowanym rynku pracy" - zauważa Artur Skiba, dyrektor zarządzający Antal International.

fot. mat. prasowe

Skąd pochodzi Pana/i wiedza o wybranej firmie? (pytanie wielokrotnego wyboru)

Skąd pochodzi Pana/i wiedza o wybranej firmie? (pytanie wielokrotnego wyboru)


Dla 23% specjalistów i menedżerów znacząca jest również opinia i informacje o firmie uzyskane od znajomych nie pracujących w danej firmie, a 29% czerpie wiedzę o przedsiębiorstwie na coraz popularniejszych w Polsce targach pracy. Mniej informacji według respondentów dostarcza Internet (4%) i media (3%).

Informacje o badaniu
Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów przeprowadzone było dwutorowo. Badania CATI oraz CAWI realizowane były w terminie 30.06-20.07.2011. W badaniu udział wzięło 1974 respondentów z Polski.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: