eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ranking najcenniejszych marek 2011

Ranking najcenniejszych marek 2011

2011-05-09 11:36

Przeczytaj także: Ranking Value-D polskich marek


  • Marki są coraz bardziej ze sobą powiązane dzięki nowym technologiom i procesom konwergencji: Aby podbijać serca i umysły konsumentów, marki w coraz większym stopniu muszą wykorzystywać nowe technologie. Silne marki, takie jak Burberry, Chanel, Louis Vuitton czy Coca-Cola, podniosły swoją wartość, odwołując się do nowych technologii, na przykład wykorzystując media społecznościowe i związane z nimi aplikacje. Równocześnie obserwujemy, że istniejące w świecie fizycznym wzajemne zależności między aplikacjami, urządzeniami i platformami operacyjnymi przekładają się na wzajemne zależności marek. Marki, które zdają sobie sprawę z ryzyka, jakie się z tym wiąże, są w stanie umiejętnie wykorzystać takie powiązania do generowania wzrostu.
  • Toyota wraca na wiodącą pozycję jako najcenniejsza marka branży motoryzacyjnej – Ranking BrandZ Top 100 pokazuje także, że silne marki są zdolne do podnoszenia się nawet z najtrudniejszych sytuacji spowodowanych nadwątleniem reputacji firmy czy opinii o niezawodności jej produktów. Konsumenci wskazują Toyotę jako markę o znakomitej wartości – odnotowała ona wzrost o 11%, osiągając wartość 24,1 mld USD.

Informacje o badaniu
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Jest to jedyne badanie, które przynosi wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w rygorystycznych pod względem metodologicznym badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w generowaniu przychodów i budowaniu kapitalizacji rynkowej spółek. Postrzeganie marek przez konsumentów ma kluczowe znaczenie dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. Analizie poddano 100 najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata w 13 sektorach. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne, gdyż rola marki może się różnić znacząco w poszczególnych krajach, nawet w przypadku marek o zasięgu lokalnym.


poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: