eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Strony internetowe - technologia flash

Strony internetowe - technologia flash

2011-04-30 00:25

Przeczytaj także: Adobe ColdFusion 9 i ColdFusion Builder


Zwycięski pochód rozrywki – użytkownicy „jabłuszek” też chcą się bawić

Jak widać, Flash nie jest technologią bez wad i ograniczeń. Co zatem skłania webmasterów do coraz częstszego sięgania po nią? Przede wszystkim powszechne i bezpośrednio wyrażane żądanie internautów: „Zabawcie nas!”.

Do treści najchętniej poszukiwanych w Sieci przez internautów niezależnie od wieku należą gry, interaktywne zabawy, animacje i teledyski muzyczne. Wydaje się, że to pod wpływem użytkowników, żądnych tego typu rozrywki także w urządzeniach mobilnych, firma Apple podjęła decyzję o wpuszczeniu technologii Flash do swych urządzeń.

Nie otwarcie, bo na razie wiąże się to z poluzowaniem restrykcyjnej polityki związanej z narzędziami do pisania aplikacji pod system iOS, jeśli tylko nie pobierają żadnego kodu. To znaczy, że aplikacja może zostać przygotowana w technologii Flash, ale w taki sposób, by nie pobierała dodatkowego kodu Adobe. Chociaż Steve Jobs nie mówi oficjalnie o technologii Flash, jasne jest, że o nią właśnie chodzi.

Większość zakładanych obecnie stron internetowych ma więc funkcje głównie rozrywkowe. Ale nawet witryny niosące przede wszystkim informację nie zawsze mogą dziś całkowicie zaniedbać sferę rozrywki. Prawidłowość tę w odniesieniu do telewizyjnych programów informacyjnych dawno już opisał Neil Postman w swej głośnej książce pt. „Zabawić się na śmierć”.

Mieszanka promocji i zabawy to wreszcie idealne podłoże dla akcji reklamowych, a przy tym naturalne wprost pole do popisu dla tworzących we Flashu.

Dla kogo Flash?

Na intensywnym wykorzystaniu tej technologii na swoich stronach WWW zyskać mogą oczywiście te podmioty, dla których szczególnie istotna jest możliwość wyróżnienia się w Internecie. Ten walor związany z flashową kreacją musi zrekompensować im wyższe koszty zbudowania i obsługi firmowej witryny.

Jak już wspomniano, wbrew pozorom wiek aktualnych czy potencjalnych użytkowników strony nie musi być wcale kryterium przesądzającym o ewentualnym przyjęciu lub odrzuceniu Flasha jako technologii. Taką przesłanką jest natomiast charakter witryny.

Na stronach stricte informacyjnych prawdziwe wizualne fajerwerki są zbędne (choć drobne elementy rozrywkowe już nie). Na portalach aukcyjnych czy w sklepach internetowych, które powinny odznaczać się czystą i wyrafinowaną funkcjonalnością, takie efekty zapewne odstraszałyby internautów.

Za to na stronach wyraźnie związanych z rozrywką oraz reklamą Flash przydaje się znakomicie, czego liczne przykłady znajdujemy w Internecie (witryny poświęcone konkursom i kampaniom promocyjnym marek, przedsięwzięciom kulturalnym, strony typu portfolio osób prywatnych oraz firm, zwłaszcza agencji kreatywnych itp.).

Choć trzeba przyznać, że w tworzeniu atrakcyjnych wizualnie stron całkiem dobrze sprawdza się też umiejętne stosowanie stylów CSS, przy najbardziej rozbudowanych animacjach Flash pozostaje niezastąpiony.
Przeczytaj także: Grzechy polskich stron www Grzechy polskich stron www

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: