eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Audio i wideo w Internecie I 2011

Audio i wideo w Internecie I 2011

2011-03-16 13:00

Przeczytaj także: Wideo w Internecie przyciąga reklamodawców


Które programy wybieramy?

Najczęściej oglądane treści w serwisach wideo dotyczą muzyki (74 proc.) i rozrywki/humoru (72 proc.). Ich popularność jednak istotnie spadła w porównaniu ze styczniem 2010 r. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła natomiast popularność treści edukacyjnych (35 proc.), treści dotyczących stylu życia (31 proc.) oraz materiałów o polityce. Po te ostatnie sięga 23 proc. internautów.

Raport wskazuje, że podobny odsetek internautów wybiera materiały erotyczne. Ich oglądalność w serwisach wideo zmalała jednak z 30 proc do 24 proc. w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Najmniejszym zainteresowaniem wśród widzów telewizji internetowej cieszą się programy religijne, dla dzieci i o życiu gwiazd.

Większość użytkowników telewizji internetowej chciałaby, by medium to oferowało więcej filmów i programów edukacyjnych lub naukowych (odpowiednio 59% i 57%). Co drugi badany z tej grupy chętnie widziałby szerszą ofertę programów rozrywkowych.

fot. mat. prasowe

Jakich programów powinno być mniej a jakich więcej w telewizjach internetowych?

Jakich programów powinno być mniej a jakich więcej w telewizjach internetowych?


Jaka przyszłość czeka serwisy audio i wideo?

Większość internautów nie jest gotowa płacić za interesujące ich materiały i brak reklam w internetowych środkach przekazu treści audio i wideo. Największą zgodę na opłaty wyrazili użytkownicy VOD (37 proc.), najmniejszą – osoby korzystające z serwisów wideo (13 proc.).

– Jakie trendy przewidujemy? Z gemiusReport wynika, że zarówno użytkownicy serwisów wideo, telewizji internetowej, jak i wypożyczalni wideo online zapowiadają zwiększenie intensywności wykorzystania tych kanałów w przyszłości. Takie deklaracje internautów w odniesieniu do telewizji internetowej i Video on Demand pozwalają przypuszczać, że korzystanie z tych mediów będzie rosnąć wraz z czasem – mówi Aleksander Szafaryn, Brand Manager badania gemiusStream w Gemius SA.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI za pomocą ankiet emitowanych losowo na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Kwestionariusz składał się z 28 pytań. Badanie przeprowadzono w okresie od 5 do 12 stycznia 2011 roku. W ramach badania zebrano 1200 wypełnionych do końca kwestionariuszy od internautów w wieku powyżej 14 lat. Aby dane były reprezentatywne dla całej grupy polskich internautów, odpowiedzi badanych analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej na podstawie danych o płci i wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu, pochodzących z badania Omnibus PBS (IX – XI 2009). W raporcie przedstawiono porównanie wyników ostatniej fali badania (styczeń 2011) do poprzednich dwóch fal (styczeń i czerwiec 2010).

Przeczytaj także: Czy You Tube ma konkurencję? Czy You Tube ma konkurencję?

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: