eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011

Rezerwacje wakacji przez Internet II 2011

2011-03-15 13:51

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet I 2011


Biura podróży

Według raportu, zestawienie touroperatorów, których oferty sprzedawały się najczęściej otwiera w lutym Itaka. Jej wynik jest o 7 punktów procentowych lepszy niż przed rokiem i wynosił w minionym miesiącu 22 proc. sprzedaży.

fot. mat. prasowe

Ranking biur podróży

Ranking biur podróży


Na drugą pozycję (z piątej w 2010 roku) awansowało biuro podróży Neckermann. Jego oferty kupiło w badanym okresie 12 proc. klientów portali Wakacje.pl i EasyGo.pl. To o 6 proc. więcej niż przed rokiem.

Trzecią pozycję zajęło biuro Wezyr z 10 proc. udziałem w zestawieniu. Czwarte miejsce lutego należy do biura Sun&Fun (9 proc. sprzedaży), a piąte do Rainbow Tours (6 proc. sprzedaży). Pięć biur podróży zagospodarowało w lutym łącznie 59 proc. miesięcznej sprzedaży.

Rezydenci

fot. mat. prasowe

Ranking rezydentów

Ranking rezydentów

Raport pokazuje, że w lutym 2011 najwyżej oceniono pracowników terenowych biur Konsorcjum Biur Podróży i Otium. Obaj organizatorzy otrzymali maksymalną ilość punktów 5 na 5 możliwych do uzyskania.
Na drugim miejscu znalazły się ex aequo 3 biura, których rezydentów oceniono na 4,8 pkt.. Są to: Bee Free Holidays, Grecos i Ecco Travel. Trzecie miejsce zestawienia w tej kategorii należy w lutym do pracowników biura Oskar (4,3 pkt.), czwarte do Logos Tour (3,6 pkt.), a piąte, zamykające zestawienie, dla rezydentów TUI, których klienci ocenili na 3,4 pkt. na 5 możliwych do uzyskania.

Katalog, a realia

fot. mat. prasowe

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Zgodność oferty katalogowej z realiami

Bee Free Holidays, Grecos, Otium i Konsorcjum Biur Podróży. To medalowa, złota czwórka lutowego zestawienia TOP 5 dla biur prezentujących najlepszą promocję katalogową w stosunku do sytuacji rzeczywistej na miejscu wypoczynku. Wszystkie 4 biura otrzymały od swoich klientów maksymalne 5 pkt. na 5 możliwych do uzyskania. Wielkie gratulacje.

Na pozycji drugiej znalazło się poznańskie biuro Ecco Travel z wynikiem 4,8 pkt.. Na miejscu trzecim odnotowujemy w lutym biuro Oskar z 4,5 pkt.

Jak czytamy w raporcie, pozycja czwarta należy do Logos Travel (4,0 pkt.), a stawkę TOP 5 zamyka łódzkie biuro Rainbow Tours, którego marketingową jakość promocji i opisu katalogowego w zderzeniu z faktycznym stanem oferty na miejscu oceniono na 3,8 pkt.

Dojazd

fot. mat. prasowe

Forma dojazdu

Forma dojazdu

O 5 punktów procentowych straciły rok do roku podróże lotnicze. W lutym 2010 roku wybierało je bowiem 87 proc. klientów, a w lutym tego roku 82 proc.. Straconych klientów lotniczych przejęły oferty z dojazdem własnym. W tym roku sięgnęło po nie 16 proc. kupujących. Dokładnie o wspomniane już 5 punktów procentowych więcej niż przed rokiem.

Imprezy autokarowe cieszyły się takim samym, 2 proc., zainteresowaniem zakupowym.

Wyżywienie

fot. mat. prasowe

Wyżywienie

Wyżywienie

All Inclusive traci. Niewiele i wciąż pozostaje najchętniej wybieranym pakietem pobytowym w aspekcie wyżywienia, ale jednak. W lutym 2010 rok taka opcję wybierało 66 proc. kupujących wyjazdy turystyczne. W tym roku pakiet notuje spadek o 7 punktów procentowych i zatrzymuje się na 59 proc. To także o 2 punkty procentowe mniej niż w styczniu tego roku.

Zyskują natomiast oferty z pakietem śniadań i obiadokolacji (HB). Rok do roku o 3 punkty procentowe. W lutym 2011 wybrało je 25 proc. rezerwujących. Bez wyżywienia (OV) zdecydowało się wyjechać 4 proc. klientów, a opcję samych śniadań wybrało także 4 proc. kupujących.

3 proc. wzrostu, rok do roku, notują inne, zgodne z programem danej imprezy formy wyżywienia. Tu słupek procentowy – podobnie jak przed miesiącem – podniósł się z 5 na 8 proc.
Franczyza w Polsce 2011

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: