Zakupy lepsze niż seks
2004-10-28 12:33
Przeczytaj także: Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
W opublikowanej właśnie książce Web Search: Public Searching of the Web, badacze z Uniwersytetu Pittsburgh i Uniwesytetu Penn State – Amanda Spink i Bernard J. Jansen - porównują hasła wpisywane do wyszukiwarek internetowych w roku 1997 i dziś. Okazuje się, że przed siedmioma laty aż 20% zapytań było związanych z seksem. Dziś pytania o treści erotyczne stanowią zaledwie 5% ogółu."Ludzie wykorzystują sieć obecnie bardziej jako codzienne narzędzie, niż medium rozrywkowe" – komentuje wyniki Spink. Po prostu internet został "oswojony" i nie pełni już roli ekscytującej zabawki, stając się raczej miejscem praktycznych działań. Dlatego stale rośnie popularność zapytań dotyczących e-handlu – hasła związane ze sklepami internetowymi pojawiają się dziś w wyszukiwarkach aż o 86% częściej, niż w roku 1997.
Bez zmian pozostaje za to… ludzkie lenistwo. Jak się okazuje, internauci wciąż wpisują średnio dwa słowa na jedno wyszukiwanie i dokonują dwóch wyszukiwań na całą sesję. Sprawdzanie wyników z reguły ogranicza się do pierwszego linka z listy, a cały proces poszukiwania trwa góra pięć minut.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
-
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy 2024
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
E-commerce, płatności, marketing, komunikacja - trendy na 2024 rok
-
E-commerce w Polsce w 2023 r., czyli 3 debiuty i wielkie pożegnanie
-
Trendy w e-commerce 2024
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?