eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Stacje paliwowe w Polsce

Stacje paliwowe w Polsce

2004-10-07 09:37

Stacje paliwowe w Polsce

© fot. mat. prasowe

Polacy coraz częściej korzystają ze stacji benzynowych, których operatorami są sieci detaliczne, między innymi Geant, Auchan, E.Leclerc. Niemal jedna trzecia kierowców deklaruje, że kupowała tam paliwo - wynika z przeprowadzonego przez instytut GfK Polonia badania rynku stacji paliwowych, najszybciej rozwijającego się alternatywnego kanału dystrybucji w Polsce.

Przeczytaj także: Ranking stacji benzynowych

Wysoka znajomość największych koncernów paliwowych
Z uzyskanych danych wynika, że wśród kierowców spontaniczna znajomość największych sieci stacji paliwowych w Polsce jest bardzo wysoka. 87 procent wymieniło sieć stacji PKN Orlen, nieco mniej, bo 80 procent podało sieć BP, 72 procent zna stacje paliwowe sieci Shell i Statoil.

Połowa kierowców zadeklarowała, że tankuje paliwo na stacjach PKN Orlen, 40 procent, że na stacjach BP, 32 procent na stacjach Shell, a 28 procent na stacjach Statoil.

Lokalizacja, ceny paliw oraz jakość obsługi okazały się najważniejszymi czynnikami, które maja wpływ na wybór stacji tankowania.

Rosnąca popularność stacji zlokalizowanych przy hipermarketach
33 procent kierowców deklaruje, że zna stacje paliwowe, których właścicielami są duże sieci sprzedaży detalicznej, a nie koncerny lub firmy paliwowe. Większość kierowców znających te stacje już z nich korzystała, przede wszystkim przy okazji dokonywania zakupów w hipermarkecie.

W związku z planowanym przez właścicieli sieci handlowych dalszym rozwojem własnych stacji paliwowych można spodziewać się, że liczba kierowców tankujących na nich paliwo będzie nadal rosła i jednocześnie rósł będzie udział tego kanału sprzedaży w całym rynku dystrybucji paliw.

Nowe trendy
Zakres usług oferowanych przez stacje benzynowe coraz rzadziej ogranicza się tylko do sprzedawania paliwa. 56 procent kierowców deklaruje kupowanie towarów w sklepach zlokalizowanych w obrębie stacji, 42 procent korzysta tam z punktów gastronomicznych, a w oferowanych przez firmy paliwowe programach lojalnościowych bierze udział już 78 procent zmotoryzowanych.

fot. mat. prasowe


Raport "Rynek stacji paliwowych w Polsce 2004"
Próba 645 kierowców, którzy przynajmniej dwa razy w miesiącu tankują paliwo. Badanie zrealizowano w 30 miastach Polski o populacji powyżej 30.000 mieszkańców, w różnych regionach kraju.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: