eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?

Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?

2010-12-30 10:11

Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?

Kategorie produktowe, w których najczęściej wykorzystywano wizerunek Mikołaja w spotach reklamowych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN, poinformował TNS OBOP.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media na świecie

fot. mat. prasowe

Kategorie produktowe, w których najczęściej wykorzystywano wizerunek Mikołaja w spotach reklamowych

Kategorie produktowe, w których najczęściej wykorzystywano wizerunek Mikołaja w spotach reklamowych w okresie 1 XI – 26 XII 2010

Najwięcej, bo ponad 1500 spotów reklamowych z udziałem Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, generując 3 646 GRP w grupie wiekowej powyżej czwartego roku życia oraz 3 697 GRP w grupie osób w wieku 16 - 49 lat. W listopadzie i grudniu tego roku wizerunek Mikołaja był najczęściej wykorzystywany w spotach reklamowych z kategorii „Media, książki, CD i DVD” (ponad 6,5 tys. spotów), na kolejnym miejscu uplasowała się branża telekomunikacyjna – firmy z tego sektora wyemitowały niemal 5,5 tys. spotów. Wśród reklamodawców na „mikołajowe reklamy” najwięcej wydał Cyfrowy Polsat - 13,9 mln PLN.

fot. mat. prasowe

TOP10 stacji telewizyjnych, które dzięki emisji spotów reklamowych odwołujących się do postaci Mikoł

TOP10 stacji telewizyjnych, które dzięki emisji spotów reklamowych odwołujących się do postaci Mikołaja w okresie 01.11.2010 – 26.12.2010 zarobiły najwięcej; dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów


Dzięki reklamom z udziałem Mikołaja zdecydowanie najwięcej zarobiły cztery największe stacje: Polsat - 19,4 mln PLN; TVN – 15,1 mln PLN; TVP1 – 6,1 mln PLN oraz TVP2 - 5,1 mln PLN.

W tym roku najwięcej reklam z wizerunkiem Świętego Mikołaja wyemitowanych zostało w weekend poprzedzający Święta Bożego Narodzenia, a rekordowym pod tym względem dniem była ostatnia przedświąteczna sobota, 18 grudnia br., kiedy widzowie mogli zobaczyć 648 spotów z Mikołajem w tle.

fot. mat. prasowe

Liczba wyemitowanych spotów z udziałem Św. Mikołaja w poszczególnych dniach okresu przedświątecznego

Liczba wyemitowanych spotów z udziałem Św. Mikołaja w poszczególnych dniach okresu przedświątecznego w 2010 r.


W analogicznym okresie ubiegłego roku wyemitowanych zostało mniej spotów reklamowych z wizerunkiem Mikołaja (17 017), ale Mikołaj zarobił dla stacji telewizyjnych o ponad 10 mln PLN więcej niż w 2010 r.

Informacje o badaniu
Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3035 osób powyżej 4 roku życia.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: