eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Cloud computing a odzyskiwanie danych

Cloud computing a odzyskiwanie danych

2010-12-13 00:10

Przeczytaj także: Utrata danych a środowiska wirtualne


Zaniżony czas przestojów i usuwania skutków awarii

Badania pokazały, że czas usuwania skutków awarii jest dwukrotnie dłuższy, niż sądzą respondenci. Zapytani o poważną awarię, która zniszczyłaby główne centrum danych organizacji, respondenci odpowiedzieli, że:
  • Oczekiwany czas przestoju po awarii to dwie godziny. Jest to mniej niż w 2009 roku, kiedy ankietowani twierdzili, że przywrócenie sprawności systemu po awarii zajęłoby cztery godziny.
  • Średni czas przestoju po awarii w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosił pięć godzin, ponad dwukrotnie więcej od oczekiwanego. W tym samym okresie organizacje odnotowały średnio cztery przestoje.

Podstawowe przyczyny przestojów

Zapytani o przyczyny przestojów w ciągu minionych pięciu lat respondenci odpowiedzieli, że były one spowodowane głównie modernizacjami systemu, przerwami w dostawach prądu i awariami zasilania oraz cyberatakami. Mówiąc ściślej:
  • 72 proc. doświadczyło przestojów spowodowanych modernizacjami systemu, które trwały prawie 51 godzin.
  • 70 proc. doświadczyło przestojów spowodowanych przerwami w dostawach prądu i awariami zasilania, które trwały ponad 11 godzin.
  • 63 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy doświadczyło przestojów spowodowanych atakami, które trwały blisko 53 godziny.

Badania ujawniły również lukę między organizacjami, które doświadczyły przerw w dostawach prądu i awarii zasilania, a tymi, które przeprowadziły badania wpływu ewentualnych przerw i awarii. Co niepokojące, zaledwie 26 procent organizacji przeprowadziło takie badania.

Zalecenia bezpieczeństwa:
  • Jednakowe traktowanie wszystkich środowisk: jeśli chodzi o ocenę skutków awarii oraz plany ich usuwania, krytyczne dane i aplikacje powinny być traktowane tak samo w każdym środowisku (wirtualnym, chmurowym, fizycznym).
  • Używanie zintegrowanych zbiorów narzędzi: ograniczenie liczby narzędzi używanych do zarządzania środowiskami fizycznymi, wirtualnymi i chmurowymi pomoże organizacjom zaoszczędzić czas i koszty szkoleń oraz lepiej zautomatyzować procesy.
  • Uproszczenie procesów ochrony danych: warto stosować deduplikację oraz metody tworzenia kopii zapasowych, które wywierają niewielki wpływ na system. Zagwarantuje to efektywne replikowanie danych w środowiskach wirtualnych.
  • Planowanie i automatyzacja w celu zminimalizowania przestojów: należy traktować priorytetowo plany i narzędzia, które automatyzują i realizują procesy ograniczające przestoje podczas modernizacji systemu.
  • Wczesne identyfikowanie problemów: należy wdrożyć rozwiązania, które wykrywają problemy, ograniczają przestoje i usuwają skutki awarii w czasie zbliżonym do oczekiwanego.

Informacje o badaniu firmy Symantec
„2010 Symantec Disaster Recovery Study” to szósta edycja corocznego badania prowadzonego na zlecenie firmy Symantec. Identyfikuje ono trendy biznesowe w zakresie planowania i gotowości na ewentualne awarie. W sondażu przeprowadzonym przez niezależną firmę badań rynkowych Applied Research West w październiku 2010 r. wzięło udział ponad 1700 menedżerów IT z dużych organizacji w 18 krajach Ameryki Północnej, Bliskiego Wschodu, regionu Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej. Celem badań było ustalenie i zrozumienie niektórych bardziej skomplikowanych czynników związanych z usuwaniem skutków awarii.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: