eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy a zakup wycieczki online

Polacy a zakup wycieczki online

2010-10-12 00:13

Przeczytaj także: Bezpieczne rezerwacje wakacji


fot. mat. prasowe

Źródła informacji decydujące o ostatecznym wyborze wycieczki

Źródła informacji decydujące o ostatecznym wyborze wycieczki

Jak wskazują badania, decyzję o zakupie klienci podejmują jednak w biurze podróży. Stąd niezmiernie ważny okazuje się kontakt osobisty, pomoc w wyborze i polecenie przez sprzedawcę w bezpośredniej rozmowie.

fot. mat. prasowe

Co kupuje w sieci polski e-klient (2007-2008)?

Co kupuje w sieci polski e-klient (2007-2008)?

Badania potwierdzają, że połączenie portalu ze stacjonarnymi Punktami Obsługi wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i w przypadku decyzji zakupu wycieczki obie formy kontaktu się uzupełniają. Możemy więc z całym przekonaniem mówić w turystyce o efekcie ROPO (Research Online Purchase Offline), czyli poszukiwanie online, a zakupy offline.

Z Raportów przygotowywanych przez Internet Standard wynika, że polski e-klient w sieci kupuje przede wszystkim odzież, bieliznę, buty, książki i kosmetyki, których udział w sprzedaży internetowej jest już stosunkowo duży i nadal rośnie (patrz tabela „Co kupuje w sieci polski e-klient?”).

Wśród usług turystycznych najczęściej kupujemy bilety (lotnicze i kolejowe), sprzęt sportowo-turystyczny. Usługi turystyczne (bez wyróżnienia na krajowe i zagraniczne) 2008 roku zakupiło przez Internet ok. 5% Polaków i był to ponad 20% wzrost w stosunku do 2007 roku.

Z danych prezentowanych w najnowszym Raporcie (Ecommerce 2010) wynika jednak, że w 2009 roku nastąpił spadek udziału usług turystycznych zakupionych przez Internet w stosunku do 2008 roku.

fot. mat. prasowe

Co kupuje w sieci polski e-klient (2008-2009)?

Co kupuje w sieci polski e-klient (2008-2009)?


Określając udział Internetu w całości sprzedaży danego produktu należy zwrócić uwagę na pewien aspekt szerokiej definicji „zakupów”. Otóż, np. w stałych badaniach Google deklaracja respondentów „zakupy przez Internet” obejmuje zarówno wybór i płatność przez Internet (kartą lub szybkim przelewem), zamówienie wraz z dostarczeniem do domu (płatność dowolna) jak i zamówienie, a następnie ustalanie szczegółów transakcji, płatność i odbiór w sklepie czy innym miejscu. Oznacza to, że deklaracja zakupu nastąpiła w momencie kontaktu z produktem/usługą za pośrednictwem e-sklepu, portalu czy strony internetowej.

Biorąc równie pod uwagę szacunki podawane przez SMB, który wielkość rynku internetowego w 2009 określił na 5,33 mld (w 2008r. - 4,53 mld, w 2007r. – 3,47 mld) można przyjąć tezę, że poszukiwanie wycieczki, wstępny wybór, kontakt z biurem podróży lub agencją odbywa się za pośrednictwem Internetu i klienci potrzebują bardzo szerokiej, łatwo dostępnej informacji w Internecie, ale finalną decyzję o zakupie wycieczki Polacy podejmują częściej w Punktach Obsługi Klienta.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: