eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wakacje w Polsce - Lato 2010

Wakacje w Polsce - Lato 2010

2010-09-28 11:10

Przeczytaj także: Jakie wyjazdy wakacyjne popularne?


fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze regiony w Polsce

Najpopularniejsze regiony w Polsce

Mazury wciąż pozostają stolicą polskich jezior. Żeglarze, motorowodniacy, wędkarze i ci którzy nad wodę słoną przedkładają słodką, aż w 71 proc. wybrali się w tym roku m.in. w okolice Mikołajek, Pisza, Giżycka i Nowych Gut. Pozostałe pojezierza wypadły przy Mazurach bardzo słabo (29 proc.). Z całą pewnością wpływ na to ma dużo mniejsza, a często i słabsza baza i infrastruktura hotelowa.

Jeśli do lasu, to przede wszystkim na Kujawy. Knieje i zagajniki w tym regionie na czas urlopu wybrało 46,5 proc. klientów portalu Wypoczynek.pl. Na Kaszuby w tym samym czasie udało się w tym roku tylko 18,5 proc. kupujących, a w wszelkie inne lasy na terenie całego kraju wyjechało 35 proc. urlopowiczów.

JAK?

Raport wskazuje, że podobnie jak w roku 2009 także i w tym sezonie najchętniej wypoczywano w ośrodkach wczasowych. W tym roku było to średnio 52,5 proc. portalowych rezerwacji (08.2010 – 56 proc.; 07.2010 – 49 proc.). W roku 2009 – 42,5 proc. Mamy więc wyraźny 10 proc. skok w górę dla tej klasy obiektów.

fot. mat. prasowe

Typ zakwaterowania

Typ zakwaterowania

Wakacje zorganizowane w pensjonacie wybrało tymczasem 38 proc. klientów (08.2010 – 35 proc.; 07.2010 – 41 proc.). W tej kategorii autorzy raportu zanotowali spadek o 8,5 proc., rok do roku. Urlop w sezonie LATO 2009 w pensjonatach spędziło bowiem 46,5 proc. klientów internetowych.

Do hoteli wybrało się najmniej zorganizowanych klientów. W tym sezonie było to średnio 8 proc. wyborów (08.2010 – 9 proc.; 07.2010 – 10 proc.), a rok wcześniej 11 proc.

CZEGO SZUKAMY W OBIEKCIE?

Plac zabaw, baseny czy centra SPA i odnowy biologicznej? Czego szukamy w obiekcie, do którego wybieramy się na wakacje? Jakie udogodnienia są najbardziej pożądane? Analiza dokonanych w tym sezonie wyborów nie pozostawia złudzeń.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze udogodnienia

Najpopularniejsze udogodnienia

Mimo, że statystyka pokazała wyraźnie, że najczęściej podróżowano w parach, to przy doborze obiektu najważniejszym elementem dodatkowym okazał się plac zabaw. Takiego udogodnienia poszukiwało w tym roku aż 44 proc. klientów (08.2010 – 43 proc.; 07.2010 – 45 proc.). Na drugim miejscu znalazł się basen z wynikiem 35,5 pkt. procentowego (08.2010 – 37 proc.; 07.2010 – 34 proc.)., a na trzecim zaplecze odnowy biologicznej. Zabiegów SPA&Wellness poszukiwało w okresie lipca i sierpnia 20,5 proc. kupujących (08.2010 – 20 proc.; 07.2010 – 21 proc.).

Dla porównania w ubiegłym sezonie plac zabaw był najważniejszym magnesem dodatkowym dla 48 proc. klientów, basen dla 38 proc., a centra SPA&Wellness dla 13,5 proc.

Mimo najniższych wyników procentowytch w zestawieniu porównawczym to właśnie centra SPA&Wellness odnotowują największą, rok do roku, dynamikę rozwoju i wzrostu – 7 proc.

OKIEM MANAGERA

Aleksandra Jagiełłowicz, brand manager portalu Wypoczynek.pl

Za nami sezon LATO 2010. Drugi z rzędu udany. Nawet bardzo udany. W ubiegłym roku mówiliśmy z radością o 9 proc. wzroście w sprzedaży, w tym dynamika sięgnęła kosmicznej wręcz wartości 57 proc. A wszystko to w cieniu dramatu smoleńskiego, żałoby narodowej, kolejnych fal powodziowych, mieszanej polskiej pogody i tradycyjnej nagonki medialnej, że w Polsce jest drożej niż w Egipcie. O naszych rodakach mówi się, że są nieufni, wpływowi, wystraszeni, że ulegają dezinformacjom medialnym, zachowują się konformistycznie.

Mało kto wierzył w sukces tegorocznego wypoczynku w Polsce. Tymczasem przedstawione w raporcie wyniki pokazują, że można, że jest dobrze, że Polska zyskuje jak nigdy, a Polacy na nowo odkrywają radość wakacji w kraju. Gdy tylko pogoda dopisywała – bez wątpienia jest ona jednym z najważniejszych elementów - telefony w naszym portalowym Contact Center nie przestawały dzwonić. I tylko żal, że nie mogliśmy pomóc wszystkim, bo ofert było mało. W tym sezonie zdecydowanie za mało.

Świetnie sprzedają się propozycje Zachodniego Wybrzeża, pasma Sudetów, z Mazur i Kujaw. W Polsce odpoczywają już nie tylko nasi rodacy, ale także Niemcy, Hiszpanie, a nawet Japończycy. Rośnie standard hoteli i ośrodków, widać konkurencyjność cenową, zaczynamy wysoką specjalizację tematyczną, np. SPA&Wellness . Okazuje się, że można i wypoczywać i zarabiać na wypoczynku. Trzeba tylko otworzyć oczy i głowę. Trzeba po prostu chcieć.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: