eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie kobiety a oferty wakacyjne

Polskie kobiety a oferty wakacyjne

2013-03-04 11:50

Polskie kobiety a oferty wakacyjne

Wakacje © Mila Supynska - Fotolia.com

Kobiety wyjeżdżają na zagraniczne wakacje coraz częściej, proporcjonalnie rosną też ich wymagania co do jakości wyjazdów. Eksperci Wakacje.pl sprawdzili, jak dzisiaj kobiety wybierają wakacyjne oferty i jak zmieniało się to na przestrzeni ostatnich 4 lat.

Przeczytaj także: Jak podróżują polskie kobiety?

POLKI PODĄŻAJĄ ZA TRENDAMI

Z roku na rok przybywa kobiet, które szukają ofert na wakacyjny wyjazd zagranicą. Według doradców turystycznych w tej chwili liczba kobiet i mężczyzn, którzy odwiedzają biura podróży, jest porównywalna. – Jeszcze 4 lata temu o wycieczki zdecydowanie częściej pytali mężczyźni, kobiety stanowiły jedną trzecią klientów. W sezonie 2012 zauważalny był wyraźny wzrost liczby kobiet, które szukają ofert na wyjazdy z przyjaciółkami, z rodziną i na romantyczne wyjazdy we dwoje. Dzisiaj śmiało można powiedzieć, że kobiety to już połowa naszych klientów – mówi Anna Jurewicz, specjalista ds. turystyki z salonu sprzedaży Wakacje.pl w Gdyni. Tę tendencję potwierdzają też raporty z systemu rezerwacyjnego Wakacje.pl, według których w 2010 roku na 100 mężczyzn zainteresowanych kupnem imprezy zagranicznej przypadło 90 kobiet, rok później 111, a już w 2012 roku stosunek ten wynosił 100 do 137,5. (źródło Wakacje.pl).

Okazuje się, że kobiety nie tylko częściej szukają atrakcyjnych ofert, ale coraz częściej dokonują zakupu. W 2010 roku stanowiły one 60,7% kupujących, w 2011 roku było to już 63%, a w 2012 roku kobiet, które kupiły wycieczki zagraniczne, było dwa razy więcej niż mężczyzn. Liczby te pokazują, że Polki wpisują się w trend obowiązujący zagranicą już od dawna. - Wzrost aktywności turystycznej kobiet w Polsce nie powinien być niczym zaskakującym. Jest to odzwierciedlenie trendów w krajach Europy Zachodniej i Ameryki Północnej. Przeprowadzone kilka lat temu podobne badania w USA pokazały, że kobiety podejmują około 80% decyzji podróżniczych, a także stanowią około 40% osób podróżujących w celach biznesowych. Współczesna kobieta jest bardziej mobilna i wykształcona, a osoby lepiej wykształcone (nie tylko kobiety) chętniej podróżują, są bardziej „ciekawe świata” i nie obawiają się tego co nowe i nieznane – komentuje dr Małgorzata Durydiwka z Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.
WAKACYJNE TOP 5 POLEK
Hotel przy plaży, bogata oferta animacji i bezpieczny, wygodny dojazd – to tylko niektóre z oczekiwań, które najczęściej wymieniają kobiety szukające wakacyjnych ofert w biurach podróży. Na podstawie rozmów z klientkami i wyników systemu rezerwacyjnego eksperci Wakacje.pl sprawdzili, jak kobiety organizują wakacje. A dzisiaj to właśnie panie decydują o tym, jak wyglądają turystyczne trendy.

1. Relaks w kolorze słońca

Jeśli wakacje, to w pełnym słońcu i na plaży - najlepiej szerokiej i piaszczystej. Właśnie dlatego na urlop kobiety wybierają najczęściej kierunki, gdzie pogodę mają „w cenie” – Egipt, Grecja, Turcja, Hiszpania czy Bułgaria. Tendencja ta jest niezmienna od kilku lat. -To typowo ciepłe kraje, w których można spędzić urlop pod znakiem trzech „S” (Sun, Sand and Sea) – wyjaśnia dr Anna Horolets, socjolog turystyki ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Według Anny Jurewicz równie ważna jest szeroka, piaszczysta plaża tuż obok hotelu. – Kobiety szukają wycieczek stacjonarnych, w odróżnieniu od mężczyzn, którzy pytają o tzw. objazdówki. Pierwsza prośba, jaką najczęściej słyszę od kobiet, to znalezienie hotelu tuż przy plaży, najlepiej piaszczystej i szerokiej.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: