eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTelekomunikacja › Telekomunikacja wprowadzała w błąd?

Telekomunikacja wprowadzała w błąd?

2004-08-11 15:59

Ulotki Telekomunikacji Polskiej reklamujące plany taryfowe "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" - mogły zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wprowadzać konsumentów w błąd. Dlatego też UOKiK wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem naruszenia prawa.

Przeczytaj także: UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy

W listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska S.A. przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe - "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu, oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę. Jak ustalił Urząd, choć ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.

Ponadto ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż, TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.

Zdaniem UOKiK powyższe działania Telekomunikacji Polskiej mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Z tego też względu pod koniec lipca zostało wszczęte postępowanie, które powinno zakończyć się najpóźniej w terminie 3 miesięcy.

oprac. : Piotr Wojnarowicz / Polska.pl Polska.pl

Więcej na ten temat: UOKiK
ComArch za granicę

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: