Telekomunikacja wprowadzała w błąd?
2004-08-11 15:59
Przeczytaj także: UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy
W listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska S.A. przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe - "Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu, oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę. Jak ustalił Urząd, choć ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.Ponadto ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż, TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.
Zdaniem UOKiK powyższe działania Telekomunikacji Polskiej mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Z tego też względu pod koniec lipca zostało wszczęte postępowanie, które powinno zakończyć się najpóźniej w terminie 3 miesięcy.
oprac. : Piotr Wojnarowicz / Polska.pl
Przeczytaj także
-
UOKiK sprawdza rabaty retrospektywne. Sieci handlowe nadużywają swojej pozycji
-
UOKiK: podsumowanie działań w 2023 roku
-
31 mln zł kary dla Amazon
-
Grupa OLX z zarzutami Prezesa UOKiK
-
CANAL+ ukarany przez Prezesa UOKiK
-
Rzetelność w reklamie a kara dla T-Mobile
-
T-Mobile ukarany przez UOKiK
-
Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa ukarane przez Prezesa UOKiK za konkurs Sylwester Szczęścia
-
Wakacje.pl ukarane przez UOKiK