eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-turystyka: gdzie na wakacje?

E-turystyka: gdzie na wakacje?

2010-07-10 00:20

Przeczytaj także: 30% Polaków zaplanowało wakacje za granicą. Jak wyglądały?


Dojazd
Segment wycieczek lotniczych bije kolejne rekordy. Rok wcześniej było to 80 proc. całości, w tym roku o 3 proc. więcej (83 proc.) Na tym samym poziomie utrzymuje się natomiast parytet dojazdów własnych (13 proc.) i wyjazdów autokarowych (zaledwie 2 proc.).

Wyżywienie
Po raz kolejny potwierdzamy tezę o wzroście zainteresowania opcją pełnego serwisu gastronomicznego. 63 proc. klientów zdecydowało się w tym roku na wariant All Inclusive. Rok temu było to 56 proc. Mamy zatem bardzo dynamiczny wzrost tego pakietu, i to aż o 7 proc.!

Opcję śniadań i obiadokolacji (HB) wybrało 23 proc. klientów, a bez wykupionego wyżywienia (OV) na wakacje pojechało w tym samym czasie tylko 4 proc. turystów. Podobna grupa (4 proc. rezerwacji) wybrało opcję, wykupu samych śniadań (BB). Na 3 posiłki dziennie zdecydowało tylko 3 proc. klientów. Świadomy wybór pakietu All Inclusive może oznaczać jeszcze jedno: coraz bardziej stawiamy na wakacje stricte wypoczynkowe, skoncentrowane tylko wokół wybranego przez nas hotelu

First czy last
Po trudnym 2009 roku powracamy do wcześniejszych rezerwacji. Na szczęście. Nauczeni doświadczeniem z lipca i sierpnia 2009 kiedy w słuchawce telefonu często słyszeliśmy odpowiedź konsultanta „przykro mi, dobrych jakościowo lastów w tej chwili po prostu nie mamy żadnych” już nie odkładamy swoich planów zakupowych na ostatnią chwilę. Zwłaszcza, że zakup ofert wcześniej to same plusy: rabat do 40 proc., gwarancja stałej ceny, pełny katalog wybory ofertowego, wycieczka fakultatywna gratis, etc.

W tym roku prawie co 3-ci dokonywana rezerwacja oznaczała zakup w promocji first minute. To duży, bo aż 7 proc. skok w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Potwierdza to tegoroczny spadek zainteresowania ofertą last minute.

Okiem managera

„Minione półrocze było inne pod każdym względem od tego samego okresu w roku 2009. Widzimy powrót do wcześniejszego planowania swojego wypoczynku (promocje first minute) gdzie klienci mieli do wyboru bardzo dobre oferty, z dużymi rabatami, gwarancją stałej ceny oraz pełen wybór miejsc w hotelach. Niespodzianką są duże obniżki cen na wyjazdy w maju i w pierwszych tygodniach czerwca, gdzie średnia cena wyjazdu spadła ,rok do roku, aż o 9 proc. Egipt, dobrymi cenami, świetną promocją i wysokim standardem świadczonych na miejscu usług podbił nasze serca. Trzeba pamiętać, że za nami trudny dlabranży rok. Żaden touroperator nie przeszacuje w tym sezonie swojego wolumenu sprzedażowego. Dobreoferty, w dobrych kierunkach i dobrych hotelach znikają praktycznie z dnia na dzień. Rynek lastów nie będzie zatem zbyt duży. W branży chyba nikt nie oczekuje dużych wzrostów. Biura podróży stawiają raczej na sprawdzone kierunki i najlepsze hotele. Szczyt sprzedaży dopiero jednak przed nami. To właśnie III kwartał pokaże w jakich humorach będziemy kończyć ten rok”, mówi Michał Pilkiewicz, prezes zarządu Enovatis S.A.


poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: