eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › E-turystyka: gdzie na wakacje?

E-turystyka: gdzie na wakacje?

2010-07-10 00:20

Przeczytaj także: 30% Polaków zaplanowało wakacje za granicą. Jak wyglądały?


Hotele Wakacje.pl i EasyGo.pl przeprowadziły również analizę bazy hotelowej. W ostatnich 6-miesiącach najwyższym uznaniem naszych podróżujących cieszyły wskazane powyżej hotele.

Biura

O tym jak ważny jest organizator naszego wyjazdu przekonywać nikogo nie trzeba. To od niego w dużej mierze zależy jakość i bezpieczeństwo naszego wypoczynku. Od lat stawiamy na znane, sprawdzone i długo obecne na krajowym rynku marki. Portale Wakacje.pl i EasyGo.pl systematycznie sprawdzają, co o ich turystycznych partnerach piszą klienci. To właśnie te, klienckie rekomendacje, bardzo często wpływają na zakup oferty tego czy innego operatora.
Rok temu liderem w sprzedaży była opolska Itaka z wynikiem 21 proc. sprzedaży. Miejsce drugie, z prawie połowę niższym wynikiem, zajęło biuro Exim Tours, a na trzecim miejscu podium z wynikiem 7 proc.,Neckermann.

A jak jest w tym sezonie? Na pierwszy rzut oka widać awans biur z silna ofertą arabską. Liderem nadalpozostaje Itaka, choć straciła ona 2 punkt procentowe. Na miejsce drugie wskoczyły Oasis Tours, Wezyr i Alfa Star (wszystkie po 9 proc.) a na trzecim uklasyfikowało się Biuro Sun&Fun.
Wakacje.

Rezydenci
Rezydent, czyli markowy pracownik terenowy danego touroperatora. To właśnie on dba o jakościowe wykończenie często wielomiesięcznej pracy produktowej danego biura podróży. Od tego jak się spisze na miejscu wypoczynku danego klienta i jakie pozostawi po sobie wrażenie bardzo często zależy całościowa opinia o biurze. Przyjrzyjmy się zatem ocenie rezydentów z pierwszych 6-miesięcy roku 2010 i odnieśmy je do podobnych wyników w roku 2009. Program Opinie pozwala na przyznanie maksymalnie 5 pkt.

Pierwsze półrocze w kategorii oceny pracy rezydentów to z całą pewnością podsumowanie pracy na kierunkach egzotycznych i zimowych. Tylko niewielka część z nich dotyczy w tej chwili akcji letniej. Wakacje.pl i EasyGo.pl zamierzają pilnie przyglądać się tej kategorii i przedstawiając oceny klientów motywować organizatorów do wytężonej pracy nad jakością świadczonych usług. Póki co widać wyraźnie, że prym wiodą rezydenci średniej wielkości biur podróży.

Katalog a realia
Równie ważny element naszej oceny to zgodność oferty katalogowej z sytuacją rzeczywistą na miejscu wypoczynku. W katalogach zdjęcia niemal zawsze przedstawiają te najlepsze ujęcia, a opisy wyróżniają główne zalety hotelu czy kurortu. Później, pełni nadziei jedziemy na miejsce i albo jest euforia i zadowolenie, albo… rozpacz. Opisy katalogowe muszą zatem być jak najbardziej rzetelne i obiektywnie przedstawiać rzeczywistość bo tworzą one politykę długofalowego budowania zaufania do marki. Raz zrażony klient nie powróci i zrazi do marki 10 potencjalnych klientów. Spójrzmy zatem jak z tego zadania wywiązali się w pierwszych 6-miesiącach roku organizatorzy. Podobnie jak przy ocenie rezydentów maksymalna ocena w liczbie przyznanych punktów wynosiła 5,0.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: