eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sukces zawodowy: czym jest dla kobiet?

Sukces zawodowy: czym jest dla kobiet?

2010-06-18 00:05

Przeczytaj także: Polscy menedżerowie najlepsi z marketingu


Badania ankietowe pokazały, że miarą zawodowego spełnienia Polek są głównie wartości niematerialne. „O sukcesie polskiej menedżerki świadczą przede wszystkim szacunek wśród kontrahentów i wśród podwładnych. W drugiej kolejności są to przyznawane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych oraz publikacje i cytowanie w prasie branżowej. Mniej, ale nadal istotne dla kobiet są zaproszenia na konferencje i wernisaże”, mówi Anna Wilk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert programu Talent Club.
Początek kariery bywa trudny ze względu na to, że nadal zbyt często uczelnie przygotowują młodych wyłącznie teoretycznie, nie ucząc przetrwania na drodze, która następuje po okresie zdobywania wykształcenia. Polskie menedżerki to jednak osoby ambitne, o jasno sprecyzowanych poglądach. Zależy im na rozwoju zawodowym, a przez to są bardziej zdeterminowane, choćby przy szukaniu satysfakcjonującej i ciekawej pracy. Choć droga do tego nie jest łatwa i wymaga pokonywania wielu trudności, badania Talent Club pokazują, że u szczytu kobiety czują się spełnione.

O programie Talent Club

Talent Club to ogólnopolski program edukacyjny dla polskiej kadry menedżerskiej, którego organizatorem i pomysłodawcą jest firma Diners Club Polska. Celem programu jest zachęcanie menedżerów do rozwijania swoich talentów, umiejętności i pogłębiania wiedzy przy wykorzystaniu specjalnych testów i platformy e-learningowej.Partnerami merytorycznymi programu są: Extended Disc Polska, Learn Up, Akademia Leona Koźmińskiego, Instytut Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, Morgan Brown Group, Time for Team oraz Kancelaria Malinowski, Płachta & Wspólnicy. Program wspierany jest przez PKPP Lewiatan.

Informacje o badaniu
Na ankietę internetową „Synonimy sukcesu, prestiżu” odpowiedziało 290 osób. Badani to w większości (59%) mieszkańcy dużych miast, przy czym aż 37% z nich mieszka w centrum metropolii. Przeważają osoby młode stanowiące 77% wszystkich badanych, w tym aż 41% jest na początku swojej kariery (do 30 roku życia). Respondenci biorący udział w badaniu to osoby wykształcone: w kierunkach technicznych (29%), humanistycznych (28%) lub doszkalający się na studiach podyplomowych (24%) lub doktoranckich (4%).

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: