eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telewizory LCD: preferencje zakupowe V 2010

Telewizory LCD: preferencje zakupowe V 2010

2010-06-16 13:50

Przeczytaj także: Internauci wolą telewizory LCD Full HD


Preferencje dotyczące Producenta
W maju 2010 roku najpopularniejszą marką telewizorów LCD okazał się Sony. Producentowi temu przypadł udział 45% wszystkich wyborów spośród 27 marek.

Drugą pozycję zajął Samsung, notując 24%-ową popularność. Na trzecim miejscu uplasował się LG z niemal 4 razy niższym wynikiem niż zwycięzca.

Czołowa trójka mocno zdystansowała wobec siebie pozostałych rywali. Sharp i Philips uzyskały identyczny wynik – 5% wskazań internautów, czyli czwarte miejsce ex aequo.

Pozostałe 10% zainteresowania przypadło w udziale 22 innym producentom telewizorów LCD. Żaden z nich nie zanotował jednak popularności przekraczającej 4%.

W obrębie telewizorów LCD z ekranem o podświetlaniu typu LED popularność producentów prezentuje się nieco inaczej. Podium przypadło koreańskiemu wytwórcy Samsung, który zyskał 25% popularności. 23% wyborów producenta padło na markę Sony. 15% zainteresowania przypadło zaś firmie Sharp, co czyni ją trzecim w kolejności preferowanym producentem telewizorów LED.

Preferencje dotyczące przekątnej ekranu

Z badania wynika, iż ponad 35% internautów zainteresowanych telewizorami LCD wybiera przekątną ekranu 30 – 39 cali.

Parametr ten wskazywany jest zazwyczaj niezależnie, choć w połączeniu z producentem nadal pozostaje najpopularniejszy.

Jeśli użytkownicy łączyli ze sobą przekątną 30 – 39 cali z filtrem producenta, była to zazwyczaj marka Samsung. Rzadsze wskazania pojawiały się w odniesieniu dla marki LG czy Sharp.

Odstępstwem od reguły okazują się modele typu LED, dla których przekątna 30 – 39 cali to druga w rankingu popularności wartość tego filtra. Pierwsze miejsce dla sprzętu z takim rozwiązaniem technologicznym zajęła wartość 40 – 49 cali. Gdy internauci decydują się zatem na bogactwo kolorów i jakość kontrastu, jakie serwuje im technologia LED, wolą się nią cieszyć na większych ekranach.

Dla tradycyjnych telewizorów LCD druga co do popularności przekątna to 40 – 49 cali. Zanotowała ona wynik na poziomie 29% wskazań dla filtra przekątnej. Przekątna telewizorów LCD 20 – 29 cali osiągnęła zaś 18% wszystkich wyborów wartości filtru. Mniej typowe wielkości, czyli 10 – 19 cali i 50 - 59 cali cieszyły się znacznie mniejszym zainteresowaniem. Osiągnęły one popularność na poziomie 9 i 6%.

Preferencje dotyczące rozdzielczości

Niekwestionowanym liderem rozdzielczości telewizorów LCD jest wartość 1920x1080 pix (Full HD). W maju był to wybór, który zadeklarowało 87% internautów, określających współrzędne dla tego filtra. Wielkość ta wybierana była zwykle jako parametr niezależny. Internauci chętnie określali ją też przy jednoczesnym wyborze producenta poszukiwanego telewizora.

Rozdzielczość 1920x1080 pix większością głosów zdystansowała do siebie resztę konkurencyjnych wielkości. Znacznie mniej popularne okazały się niższe wartości parametru. Rozdzielczość 1366x768 pix (HD Ready) odnotowała 6% wskazań. Reszta zainteresowania przypadła w udziale rozdzielczości 1680x1050 pix i w minimalnym stopniu rozdzielczości 1440x900 pix.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: