eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Druk kolorowy jest ekonomiczny

Druk kolorowy jest ekonomiczny

2010-06-11 11:58

Przeczytaj także: Koszty drukowania: brak kontroli w firmach


Jak druk w kolorze może pomóc firmom?

Główną zaletą możliwości druku w kolorze, według 34% badanych, jest fakt poprawy czytelności i możliwości przyswojenia dokumentu. Kolejne 30% twierdzi, że wywiera on większy wpływ na czytelnika, dalsze 24% twierdzi, że wygląda bardziej profesjonalnie. Ponad 13% ankietowanych ma poczucie, że przyczynia się on do poprawy rozpoznawalności marki ich firmy.
Wymieniane korzyści różnią się w zależności od działu, w którym pracują badani. Prawie jedna trzecia (30%) pracowników administracji i HR uważa, że profesjonalny wygląd dokumentu jest największą korzyścią druku w kolorze. Wśród osób pracujących w dziale badań i rozwoju, 51% twierdzi, że to przejrzystość jest największym atutem kolorowych wydruków. Nie dziwi więc fakt, że 18% ankietowanych z działów sprzedaży, marketingu i komunikacji uważają, że najważniejszą korzyścią jest zwiększenie rozpoznawalności marki.

Jakie są główne zastrzeżenia do drukowania w kolorze?

Drukowanie w kolorze budzi też zastrzeżenia. Główną przeszkodą dla wprowadzenia kolorowej floty drukującej lub zakupu dodatkowych drukarek jest fakt, że druk w kolorze jest postrzegany na zasadzie "miło mieć", a nie "musi być". Według badania Ipsos, 39% respondentów uznało, że nie jest on przydatny do pracy. Istnieje również powszechne przekonanie, według 34% badanych, że druk w kolorze jest zbyt kosztowny.

Ograniczony dostęp do kolorowej drukarki „hamuje” także pracowników- 27% ankietowanych twierdzi, że dostęp do sprzętu ogranicza się do niektórych działów lub wybranych pracowników w ramach ich organizacji.

Tak więc, podczas gdy pracownicy są chętni do przejścia na druk w kolorze, konieczna jest edukacja kadry zarządzającej w odniesieniu do oszczędności kosztów, korzyści i wydajności.

Wnioski

Pomimo często pojawiającej się opinii, że druk kolorowy jest droższy niż czarny, badania pokazują, że może pomóc w zmianie przyzwyczajeń związanych z drukowaniem – pracownicy zwracają większą uwagę co i w jakiej ilości drukują, ponieważ są bardziej świadomi kosztów.

Menadżerowie, którzy decydują o dostępie pracowników do kolorowych drukarek, powinni mieć na uwadze, że zniesienie ograniczeń, oraz zapewnienie niezbędnego sprzętu powinny skutkować zmniejszeniem ilości papierowych odpadów oraz bardziej skutecznym i rozważnym podejściem do druku niż dotąd.

Zdaniem wiceprezesa firmy Lexmark, wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że drukowanie w kolorze może pomóc firmom przyjąć bardziej efektywne podejście do druku i utrzymać koszty na niskim poziomie, jako że pracownicy biurowi przejawiają znacznie bardziej przemyślane podejście do drukowania w kolorze i są bardziej świadomi jego kosztów.

Przeczytaj także: Zarządzanie drukiem z Ricoh Zarządzanie drukiem z Ricoh

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: