Ewolucja spamu I-III 2010
2010-05-19 00:16
Przeczytaj także: Spam w Polsce: głównie krajowy
fot. mat. prasowe
Źródła spamu -państwa
Należy zauważyć, że język spamu rozprzestrzenianego z danego państwa często nie pokrywa się z oficjalnym językiem tego kraju. Na przykład sporo rosyjskojęzycznego spamu pochodzi z Indii, podczas gdy Brazylia rozprzestrzenia wiele spamu w języku niemieckim, a Niemcy – spam hiszpańskojęzyczny. Dzieje się tak dlatego, że języka spamu nie określa geograficzna lokalizacja adresu IP, ale botnet, do którego należą komputery.
Rozmiar wiadomości spamowych
fot. mat. prasowe
Rozmiar wiadomości spamowych
Typy szkodliwych załączników w wiadomościach spamowych
fot. mat. prasowe
Typy szkodliwych załączników w wiadomościach spamowych
W pierwszym kwartale 2010 roku większość wiadomości e-mail zawierało załączniki w HTML-u. Mniejsze e-maile z załącznikiem HTML-owym mogą zawierać tylko odsyłacz. Wiadomości z załącznikami w formacie JPG zostały znalezione w 8,7% wiadomości spamowych, natomiast wiadomości z załącznikami w formacie gif - w 6,4% wiadomości. Niektóre e-maile zawierały zarówno element jpega jak i gifa: treść wiadomości miała format jpega, podczas gdy formularz rezygnacji z subskrypcji był w formacie gif.
fot. mat. prasowe
E-maile z graficznymi załącznikami
Phishing
W pierwszym kwartale 2010 roku odsyłacze do stron phishingowych znaleziono w 0,57% ruchu pocztowego. W styczniu i lutym udział wiadomości phishingowych był prawie taki sam jak w zeszłym roku, natomiast w marcu drastycznie zmniejszył się i wynosił średnio jedynie 0,03% ruchu pocztowego. Spadek ten trudno wyjaśnić, będziemy jednak monitorowali rozwój sytuacji.
![Spam V 2014 [© adimas - Fotolia.com] Spam V 2014](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Kaspersky-Lab/Spam-V-2014-140971-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?