Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
2010-03-10 12:54
Przeczytaj także: Polacy doceniają płatki śniadaniowe
- Duży wpływ na wzrost sprzedaży tych produktów ma m.in. coraz szybsze tempo życia polskich konsumentów, którzy szukają łatwych w przygotowaniu dań - komentuje Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu. Lubella z grupy Maspeksu jest wiceliderem polskiego rynku płatków śniadaniowych, do którego zaliczane są płatki gotowe do spożycia oraz musli.Statystyczny Polak zjada ponad kilogram płatków rocznie, niemal dwa razy mniej niż Niemiec i prawie sześć razy mniej niż przeciętny mieszkaniec Wielkiej Brytanii.
- Biorąc pod uwagę trendy np. z rynku niemieckiego, zakładamy, że popyt na śniadaniowe przetwory zbożowe będzie zwiększał się dynamicznie także w Polsce – komentuje Marian Owerko, prezes Bakallandu.
Bakalland rozpoczął sprzedaż musli w październiku 2009 r. Do zakończenia przyszłego roku obrotowego, czyli do 30 czerwca 2011 r., Bakalland chciałby zdobyć 5 proc. udziałów w segmencie musli w ujęciu wartościowym.
Według analityków Euromonitor International to właśnie musli będzie tą kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej. Z ich wyliczeń wynika, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2009 r. wartość segmentu musli zbliżyła się w naszym kraju do 100 mln zł i była o niemal 26 proc. wyższa niż rok wcześniej.
Trzecie miejsce na polskim rynku musli należy do FoodCare i jej marki Fitella. Liderem segmentu musli w Polsce jest Sante. Liderem rynku płatków jest natomiast Cereal Partners Poland Toruń – Pacific, w połowie należący do koncernu Nestle.
oprac. : Handel-Net.pl
Przeczytaj także
-
Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
-
Wydatki Polaków na napoje wzrosną w 2010r.
-
Wielkanocny koszyk tańszy niż w 2023 roku
-
Koszyk wielkanocny 2024 tańszy niż przed rokiem
-
Wielkanoc 2024 droższa dla co czwartego Polaka
-
Najgorzej płacimy rachunki za mieszkanie i telefon
-
Wypożyczenie nart czy zakup? Ekonomia współdzielenia coraz popularniejsza
-
Budżet domowy 2024: prawie połowa Polaków chce ograniczyć wydatki
-
Wydatki na Sylwestra 2023 o 1/3 wyższe niż rok temu