D-Link liderem w domach
2004-06-03 00:36
Przeczytaj także: Rynek WLAN rośnie
Jak zauważają analitycy SRG, rynek urządzeń sieciowych przeżywa rozkwit. Popularność sieci domowych wzrasta wraz z rozwojem szerokopasmowego dostępu do internetu i powszechnością technologii bezprzewodowych. Budowa takich niewielkich sieci nie napotyka już dziś na wcześniejsze, głównie cenowe ograniczenia."Światowy rynek jest w fazie niespotykanego dotąd rozwoju. Znaczny jest tu udział D-Linka, który zainteresował swoimi rozwiązaniami zupełnie nowych użytkowników. Firma wykorzystała przy tym agresywną politykę cenową i odpowiednią segmentację produktów" – konkluduje Aaron Vance, analityk SRG.
D-Link dostarczył w pierwszym kwartale 2004 roku ponad 8 mln urządzeń przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych i niewielkich firm. Przede wszystkim zwiększyła się sprzedaż urządzeń wi-fi (o 54 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2003 r.) oraz tych, umożliwiających szerokopasmową komunikację z internetem (o 31 proc.).
Obroty D-Linka na rynku konsumenckim w pierwszym kwartale br. wzrosły o 38 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i sięgnęły 182,4 mln USD. To o 5 proc. więcej niż drugi na rynku Linksys, i aż o 107 proc. więcej niż trzeci Netgear.
Procentowy udział czołowych producentów sprzętu sieciowego w globalnym rynku konsumenckim:
1. D-Link - 19,4
2. Linksys – 12,1
3. Netgear – 11,3
4. 3com – 7,2
5. Thomson – 5,2
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl