eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Chcesz zaistnieć - rusz myszką!

Chcesz zaistnieć - rusz myszką!

2004-05-27 12:42

Przeczytaj także: Informacja prasowa na piątkę


Kto pierwszy ten lepszy

Nie wiem czy ktoś używa jeszcze tego powiedzenia, ale tutaj jest ono jak najbardziej na miejscu. Nie tak dawno byłem zaangażowany w duży projekt edukacyjno-medialny, w którym pierwsze skrzypce grała kancelaria Prezydenta RP. Jak się później okazało firma, którą reprezentowałem jako pierwsza z całego grona dała światu znać o swym uczestnictwie i przypadającej jej roli. Lawinowo posypały się pytania o potwierdzenia i szczegóły. Informacja prasowa ukazała się w mediach na pierwszych miejscach. Byłoby to trudne do osiągnięcia gdyby nie szybkość działania z naszej strony. Pamiętaj, że media są głodne dobrych i świeżych informacji. Jeśli nie możesz wygrać z konkurencją w inny sposób, bądź od niej szybszy.

Daj się poznać z każdej strony

Zwykle ograniczasz swą wypowiedź do tematów, w których jesteś ekspertem. Skrzętnie pomijasz kwestie, które mają niewiele wspólnego z Twoją firmą lub produktem. Pora to zmienić! Pokaż, że masz szerokie horyzonty. Skomentuj jakieś wydarzenie z branży, zapytaj dziennikarza o zdanie lub podziel się opinią na tematy ogólne - jakkolwiek kontrowersyjna by ona nie była. Zbudujesz tym samym więzi, których nie można przecenić. Poza tym, taki kontakt może przydać się w przyszłości gdy będziesz chciał "sprzedać" ważną dla siebie informację.

Nie lekceważ żadnej ze stron

Kiedy przygotowujesz informację prasową myśl o jej czytelniku. Nie lekceważ dziennikarza podsuwając mu odgrzewane tematy lub historie z drugiej ręki. Nie używaj żargonu branżowego, bo nie zostaniesz zrozumiany przez czytającego ją potem na stronach www lub w prasie. W końcu, nie pomijaj żadnego z mediów. W dzisiejszych czasach wszystkie one są ze sobą powiązane - jeśli nie kapitałowo to poprzez czynnik ludzki - ci sami dziennikarze pracują dla różnych tytułów. Jeśli nie uda Ci się od razu zaistnieć na łamach eteru to spróbuj tam wejść kuchennymi drzwiami korzystając ze strony internetowej tej rozgłośni lub kanału telewizyjnego.

Myśl lokalnie i globalnie

To co dla ogólnokrajowych tytułów wydaje się nieistotnym wydarzeniem, dla lokalnej społeczności, w której funkcjonujesz może być czymś naprawdę ważnym. Ludzie z Twojego sąsiedztwa często decydują o "być lub nie być" miejscowych firm i instytucji. Informując ich o swych przedsięwzięciach integrujesz się z nimi i zyskujesz poparcie dla istnienia swojej firmy. Podobnie rzecz się ma z mediami. O wiele łatwiej jest trafić na szpalty pism branżowych niż do tych tzw. ogólnych. Postaraj się rozpoznać i trafić w gusty ich wszystkich. Jeśli jest to trudne z informacją o nowościach w ofercie to spróbuj z poradnikiem "zrób to sam" gdzie podzielisz się doświadczeniem z prowadzenia firmy. Każdy sposób jest dobry.

Koniec wieńczy dzieło

Jeden z polityków powiedział kiedyś, że prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna, ale jak kończy. Cokolwiek to by nie miało znaczyć prawdę tę można by odnieść również do e-PR'u. Chodzi przecież o to by być obecnym w mediach i w świadomości klienta. Aby w chwili wyboru pamiętał również o nas i naszym produkcie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Witold Sokołowski / epr epr

Więcej na ten temat: informacje prasowe, pr, epr

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: