Chcesz zaistnieć - rusz myszką!
2004-05-27 12:42
Przeczytaj także: Informacja prasowa na piątkę
Ludzie listy pisząNo właśnie - e-mail. Chyba największe dobrodziejstwo Internetu lub jak chcą inni jeden z przełomowych wynalazków XX wieku. Szybki, prosty lub upstrzony grafiką, interaktywny, do rąk własnych lub otwarty dla świata, często emocjonalny i co najważniejsze prawie zawsze świeży. Masz nowinę, coś się przydarzyło znajomemu - wysyłasz list elektroniczny. Dostałeś jakąś śmieszną historię lub wziąłeś udział w konkursie i chciałbyś się tym podzielić z przyjacielem - ślesz pocztę. Wyobraź sobie, że podobnie jest z mediami. One również czekają na wiadomość od Ciebie jak Ty na list od znajomego...
Technologia nie zwalnia od myślenia
O.K. więc masz informację:-) Pomyśl, gdzie mógłbyś o niej przeczytać lub usłyszeć, a nawet na jakiej stronie lub w jakim magazynie brakowało Ci danych na ten temat. Traktuj dziennikarza jak wspomnianego wcześniej znajomego. Pewnie sam nie życzyłbyś sobie otrzymywać informacji o rzeczach, które są dalekie od Twych zainteresowań. Dziennikarze mają ich codziennie pełne skrzynki. Nie spraw, by kasowali listy od Ciebie tylko dlatego, że ich treść rozczarowywała w przeszłości.
Czasami bycie wybiórczym się opłaca
Pamiętaj - nie wysyłaj wszystkiego do wszystkich! Każde wydawnictwo, serwis www, e-zine czy stacja radiowa ma ludzi specjalizujących się w różnych dziedzinach. Zrób ich listę, podziel na rodzaje, kategorie, działy. np. prasa, radio, www, a potem hardware, software itp. Zwiększysz tym samym szanse na ich publikację i unikniesz próśb o wykasowanie z bazy. Uwaga! Czasem opłaca się świadomie wysłać informację do kilku wybranych dziennikarzy. Szczególnie gdy jest to informacja z jakiś względów ważna dla rynku, a dziennikarz specjalizuje się w danym temacie. Zyskasz jego sympatię i pewność, że temat zostanie potraktowany rzetelnie.
Jak cię widzą tak cię piszą
Wielu mówi, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dla dziennikarza Twój każdy e-mail jest jak ten pierwszy raz. Pamiętaj, że ciągle udowadniasz swój profesjonalizm zarówno w treści jak i w formie. Zważ kiedy Twój list powinien być oficjalny, a kiedy bardziej swobodny. Stosuj stopkę z informacją o sobie i firmie. Przy odpowiedziach cytuj zadane pytania lub wcześniejszą wypowiedź. Nie każ drugiej stronie wertować skrzynki w poszukiwaniu poprzedniej poczty.
oprac. : Witold Sokołowski / epr
Przeczytaj także
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy