Telefonia IP korzystająca z cloud computing
2010-01-11 09:56
Przeczytaj także: Microsoft i Nortel kontra Cisco
Usługa hostowanej telefonii IP jest pierwszą na świecie globalną ofertą, która wykorzystuje Cisco® Hosted UC jako platformę komunikacji głosowej. Umożliwia ona dostarczanie konwergentnych usług głosowych, mobilnych i sieciowych z wykorzystaniem technologii cloud computing firm BT i Cisco. Przedsiębiorstwa, które ściśle kontrolują swoje wydatki, będą mogły zrobić pierwszy krok w kierunku komunikacji konwergentnej płacąc jedynie za realnie wykorzystaną moc obliczeniową.Hostowana usługa IPT poza Wielką Brytanią jest dostępna także w Stanach Zjednoczonych, Europie, Bliskim Wschodzie. Wkrótce BT i Cisco włączą ją do portfela swoich usług w regionie Azji i Pacyfiku.
Usługa ujednoliconej komunikacji będzie realizowana poprzez globalną sieć nowej generacji 21CN (21st Century Network) oraz zabezpieczone centra danych BT.
Chris Barnard, europejski dyrektor ds. badań nad telekomunikacją i sieciami w firmie analitycznej IDC, powiedział: „Bieżący klimat makroekonomiczny faworyzuje hostowaną telefonię IP. Usługa jest oparta na modelu kosztów operacyjnych i oferuje elastyczność, niskie ryzyko oraz kontrolę kosztów, co jest bardzo ważne dla firm w obliczu niepewnej przyszłości”.
Jednym z klientów BT, którzy korzystają już z nowej usługi, jest ogólnokrajowa brytyjska szerokopasmowa sieć N3 National Health Service.
N3 łączy ponad 1,3 mln pracowników brytyjskiej służby zdrowia i wykorzystuje usługę IPT opracowaną przez BT do bezpłatnych połączeń wewnątrz sieci oraz znacznie tańszych połączeń komórkowych między ośrodkami medycznymi.
Hostowana usługa IPT firmy BT oferuje takie funkcje jak:
- Firmy będą mogły uwolnić zasoby IT i skupić się na strategicznych priorytetach biznesowych, a jednocześnie zachować możliwość szybkiego wdrożenia nowych, zwiększających produktywność technologii komunikacyjnych, takich jak współdzielenie aplikacji, wymiana wiadomości i konferencje.
- Hosting eliminuje aktualizacje, konserwację i inwestycje związane z samodzielnym zarządzaniem telefonią IP i innymi technologiami informatycznymi.
- BT może również połączyć hostowaną telefonię IP z istniejącą infrastrukturą telefoniczną (tradycyjną lub IP), aby klienci mogli skorzystać na znaczącym obniżeniu kosztów, a jednocześnie zmaksymalizować poprzednie inwestycje telefoniczne.
- Usługa zapewnia biznesową jakość połączeń przez czołową sieć Multiprotocol Label Switching (MPLS) firmy BT i pozwala firmom bezpiecznie i przewidywalnie wyposażyć personel stacjonarny oraz mobilny w najnowsze narzędzia do pracy zespołowej.
- Hostowana telefonia IP firmy BT wykorzystuje system produktów Cisco Unified Communications, który unifikuje głos, wideo, dane i aplikacje mobilne w sieciach stacjonarnych i komórkowych.
- Hostowana telefonia IP firmy BT oferuje również rozbudowany portal internetowy, w którym firmy mogą zarządzać aktywami komunikacyjnymi i wykonywać codzienne czynności administracyjne. Portal pomaga też zespołom IT rekonfigurować telefony użytkowników, przygotowywać telefony dla nowych pracowników oraz zarządzać wyświetlanymi nazwiskami i numerami.
- Rozszerzenia mobilne oznaczają, że użytkownicy mogą zalogować się z dowolnego telefonu i dysponować dostępem do swojego pełnego profilu i ustawień w każdym miejscu na świecie. Firmy korzystające z telefonii i komunikacji zunifikowanej będą miały do czynienia tylko z jednym dostawcą, jednym rachunkiem i jedną infolinią.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Telefonia IP nie spełnia oczekiwań
-
Telefonowanie przez internet - nie tylko VoIP
-
VoiP podbija Amerykę
-
Dlaczego warto pokochać VoIP?
-
Niedoceniana elastyczność cloud computing
-
Microsoft przejmuje Skype'a
-
Telekonferencje: region CEE przyszłością?
-
Darmowe rozmowy Skype w MySpace
-
Europejczycy preferują telefonię VoIP