eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Idea CSR nieznana młodym internautom

Idea CSR nieznana młodym internautom

2009-11-26 13:27

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR

fot. mat. prasowe

Wskaż odpowiedź najlepiej opisującą Twój stosunek do poniższego stwierdzenia: Firmy prowadzące dział

Wskaż odpowiedź najlepiej opisującą Twój stosunek do poniższego stwierdzenia: Firmy prowadzące działania związane z biznesem odpowiedzialnym społecznie powinny o tym często mówić.

Większość respondentów (70%) zgadzała się, ze stwierdzeniem, że firmy prowadzące działania związane z biznesem odpowiedzialnym społecznie powinny o tym często mówić. Sugeruje to, że przekazywane przez firmy informacje mogą spotykać się z przyjaznym przyjęciem i działać na korzyść tych organizacji. Zaledwie 16% młodych konsumentów była przeciwna dzieleniu się informacjami o prowadzeniu działań CSR przez różne organizacje. Co siódmy respondent nie potrafił określić swojego stanowiska wobec takich działań informacyjnych firm.

Osoby świadome i nieświadome pojęcia CSR różnią się pod wieloma względami, co wydaje się szczególnie widoczne w obszarze zachowań konsumenckich i aktywności w różnych organizacjach. Osoby znające CSR wydają się bardziej aktywne i świadome oraz chętne do angażowania się w różne akcje np. charytatywne, organizowane przez firmy NGO.

fot. mat. prasowe

Zastanów się i wskaż, w jaki sposób firmy prowadzące biznes w sposób odpowiedzialny społecznie powin

Zastanów się i wskaż, w jaki sposób firmy prowadzące biznes w sposób odpowiedzialny społecznie powinny zmienić funkcjonowanie w obliczu kryzysu gospodarczego.

Niespełna 40% badanych przyznało, że dotknęło ich bezpośrednio spowolnienie gospodarcze. W sytuacji kryzysu młodzi konsumenci stawiają przed firmami prowadzącymi działania CSR wymagania związane głównie ze skuteczną ochroną miejsc pracy, dostosowaniem oferty do możliwości finansowych klientów (obniżki cen) oraz otwartości w komunikacji z pracownikami i otoczeniem firmy. Osoby znające pojęcie CSR nieco częściej niż nieznający oczekiwali, w dobie kryzysu, od firm prowadzących biznes w sposób odpowiedzialny bardziej elastycznej współpracy z dostawcami i odbiorcami, rzetelnej informacji o rynku oraz udzielania wsparcia małym przedsiębiorcom.

Z badania Gemius wynika także, iż najważniejszymi kryteriami, którymi kierują się młodzi konsumenci przy zakupie różnych produktów jest ich jakość i cena. Ponad połowa z nich sugeruje się marką produktu i składem/surowcem z jakiego wykonano produkt. Tylko co piąty respondent uważał, że na jego decyzje wpływa reklama. Stosunkowo rzadko branymi pod uwagę przez młodych konsumentów cechami produktów są cechy związane z CSR (oznakowania ekologiczne i społeczne bierze pod uwagę 16% osób). Najrzadziej wskazywanymi kryteriami wyboru produktów były opinie ekspertów, ekologiczne opakowanie i nagrody konsumenckie. Wygląda na to, że młodzi konsumenci nisko cenią wskazówki innych i wolą sami dokonywać wyboru produktów.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych (CAWI) emitowanych losowo na witrynach korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Emisja ankiet została przeprowadzona w okresie 22-27 października 2009 roku. Do analizy włączono 1135 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku od 18 do 25 lat.


Przeczytaj także: CSR: etyka i biznes w jednym CSR: etyka i biznes w jednym

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: