eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakres obowiązków menedżera a kryzys

Zakres obowiązków menedżera a kryzys

2009-10-27 02:05

Zakres obowiązków menedżera a kryzys

Jakie cechy powinien posiadać menadżer czasów kryzysu? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Zdobywanie nowych zleceń, zwiększenie efektywności pracy oraz utrzymanie zatrudnienia na poziomie sprzed załamania się gospodarki, to tematy z którymi muszą zmierzyć się menedżerowie w czasach kryzysu. Pytanie czy są na to przygotowani. W badaniu przeprowadzonym dla Talent Club niewiele ponad połowa badanych (53%) uważa, że jest wystarczająco przygotowana do swojej pracy i zakresu obowiązków. Natomiast 16% menedżerów stwierdziło, że nie są należycie przygotowani do pełnienia swojej funkcji w okresie spowolnienia gospodarki.

Przeczytaj także: Efektywność pracy menedżera a kryzys

Na dobre przygotowanie do pracy w czasach kryzysu według menedżerów wpływa przede wszystkim wcześniej zdobyte doświadczenie (29% odpowiedzi respondentów). Na drugim miejscu znalazły się takie cechy jak intuicja i zaradność, które wskazało 19% badanych. Analiza pokazała bardzo niską ocenę wykształcenia formalnego, jako źródła wiedzy i umiejętności niezbędnych do działania w czasach kryzysu (tylko 5% badanych).

fot. mat. prasowe

Jakie wyzwania stawia przed Tobą kryzys?

Jakie wyzwania stawia przed Tobą kryzys?






„Największe wyzwania jakie stawia przed menedżerami kryzys to zwiększenie efektywności pracy przy takich samych nakładach zarówno finansowych, czasowych, jak i personalnych (37% odpowiedzi). Dla kolejnej grupy menedżerów największym wyzwaniem niespokojnych czasów i niepewnego rynku jest zdobycie przede wszystkim nowych zleceń (28%). 18% badanych otrzymało niełatwe zadanie znalezienia oszczędności wewnątrz samego przedsiębiorstwa. Natomiast co dziesiąty respondent (11%) swoim wyzwaniem określa utrzymanie zatrudnienia na poziomie sprzed załamania się gospodarki” – powiedziała Anna Wilk z Uniwersytetu Wrocławskiego, ekspert programu Talent Club.

fot. mat. prasowe

Jakie cechy powinien posiadać menadżer czasów kryzysu?

Jakie cechy powinien posiadać menadżer czasów kryzysu?

Spowolnienie gospodarcze, załamanie się części rynków oraz niepewny rynek, wymagają od menedżerów specyficznych cech niezbędnych do działania w trudnych czasach. Za najważniejsze cechy menedżera czasów kryzysu badani uznali elastyczność w podejściu do problemu (65) oraz umiejętność zarządzania ludźmi (64). U skutecznego menedżera niezbędne są także kreatywność (51), doświadczenie (51) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45). „Mimo funkcjonowania w trudnych czasach, gdzie tylko najsilniejsi przetrwają, osoba zarządzająca zespołem i firmą nie powinna działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu” – dodał Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska.

Informacje o badaniu
Badania Talent Club zostały poświęcone zarówno obawom respondentów wywołanych kryzysem, ale także zmianom jakie spowolnienie gospodarcze przyniesie przedsiębiorstwom i karierze zawodowej. W badaniu wzięło udział 115 osób. Respondenci to w 79% osoby młode, nie przekraczające 40 roku życia. W tym 39% to osoby na początku swojej drogi zawodowej (do 30 lat) i 40% pomiędzy 31 a 40 rokiem życia. W grupie badanych występowała niewielka przewaga kobiet (79%). Respondenci to przede wszystkim menedżerowie pracujący w sprzedaży (34%), marketingu (18%), działach HR (15%) i produkcji (15%).

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: