eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramy › System pod kontrolą

System pod kontrolą

2004-03-23 00:03

Webtel wprowadził na rynek nowy produkt z rodziny UNICALL - UNICALL Serwis. UNICALL Serwis jest specjalizowanym systemem teleinformatycznym służącym do rejestracji zgłoszeń o zdarzeniach awarii w monitorowanych systemach.

Przeczytaj także: CTIContact dla MŚP

Funkcjonalność systemu UNICALL Serwis obejmuje, przede wszystkim: detekcję awarii w systemach informatycznych, generowanie automatycznych powiadomień telefonicznych o awarii w postaci informacji głosowej do wybranych osób zajmujących się suportem monitorowanych systemów, kontrolę realizacji zadań podejmowanych przez osoby odpowiedzialne, generowanie kolejnych połączeń (do innych osób odpowiedzialnych) w przypadku niezrealizowania lub niepodjęcia zadań usunięcia awarii.

Zalety systemu to, między innymi: wykorzystanie urządzeń mobilnych, pełna integracja infrastruktury informatycznej i telekomunikacyjnej, efektywny rozkład zadań zautomatyzowanych oraz z udziałem czynnika ludzkiego eliminujący dotychczasowe luki wielu systemów antyawaryjnych.

Główny nacisk podczas projektowania i realizacji systemu został postawiony na elastyczność mechanizmów dedykowanych do komunikacji z modułami diagnostycznymi. System UNICALL Serwis posiada specjalizowane interfejsy przeznaczone do przyjmowania zgłoszeń o stanach awaryjnych w systemach zewnętrznych (RMI, CORBA, wywołanie HTTP, obsługa dedykowanego portu własnym protokołem CCTrans), jak również mechanizmy odpowiedzialne za "aktywne" odpytywanie określonego zbioru modułów w zadanej polityce zapytań o status.

Jako drogę powiadomienia osoby nadzorującej system wybrano połączenie telefoniczne, co stanowi o przewadze wobec systemów opartych na powiadamianiu poprzez e-mail czy SMS - możliwa jest dowolna długość komunikatu, zapewniony jest także duży stopień pewności dostarczenia i odbioru komunikatu. Długość zapowiedzi głosowej w opisywanym systemie może być w zasadzie dowolna (odtwarzane są uprzednio nagrane pliki WAV). Ponadto środowisko centrali telefonicznej i sieci telefonii PSTN jest znacznie stabilniejszym i niezawodnym środkiem komunikacji w porównaniu z komunikacją poprzez SMS czy e-mail.

Przeczytaj także: Webtel w Banku Handlowym Webtel w Banku Handlowym

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: unicall serwis, unicall, webtel
Linux w laptopach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: