eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż droższych lodów rośnie

Sprzedaż droższych lodów rośnie

2009-09-05 03:20

Przeczytaj także: Sprzedaż lodów - sezon rozpoczęty


Rynek lodziarni ma szansę w Polsce szybko się rozwijać - mówi Aldona Rodrigues z firmy AJR HD, rozwijającej sieć lodziarni Haagen - Dazs na polskim rynku. Wynika to z tego, iż stopa życiowa Polaków coraz częściej dorównuje poziomem mieszkańcom innych krajów. Także sami konsumenci stają się coraz bardziej wymagający - zauważa. Jej firma na początku czerwca otworzyła w Warszawie flagową lodziarnię Haagen - Dazs. Oprócz tego działają jeszcze dwa lokale pod tą marką - w stołecznej Galerii Mokotów i wrocławskim centrum Renoma. We Wrocławiu rozpoczyna działalność sieć lodziarnio-kawiarni Ibiza Ice Cafe.

Zdaniem niektórych producentów, perspektywa dla rynku lodziarni niekoniecznie musi być różowa. Lody sprzedawane w punktach gastronomicznych i desery lodowe serwowane w restauracjach mogą odczuć światowy kryzys ze względu na mniejszą chęć spożywania posiłków poza domem - mówi Beata Gruca z Algidy. Jak przyznają także inni producenci, lody kupowane w sklepach są stosunkowo niedrogą przekąską, dlatego firmy nie obawiają się powiązanego z kryzysem spadku sprzedaży detalicznej.

Ja wynika z danych firmy Nielsen, większość lodów, ponad 70 proc., sprzedawana jest w tradycyjnych sklepach spożywczych. Hipermarketom przypadło w udziale zaledwie 5,9 proc. sprzedaży wszystkich lodów. Supermarkety wiodą prym w sprzedaży lodów familijnych (39,4 proc.), zaś wyroby impulsowe, czyli desery na patyku lub w kubeczkach, kupujemy głównie w małych i średnich sklepach tradycyjnych (prawie 70 proc. sprzedaży).

Lody familijne rosną kosztem impulsowych

To wyraźny i ważny trend na polskim rynku: lody impulsowe przez rok od lutego 2008 r. straciły dokładnie tyle udziałów w rynku, ile zyskały lody familijne - 1,3 proc. Co prawda desery o małych pojemnościach nadal wybieramy częściej niż w dużych opakowaniach, jednak różnica jest już coraz mniejsza: w analizowanym przez Nielsen okresie lody familijne stanowiły ilościowo już niemal 48 proc. rynku. Wartość tej kategorii wzrosła zaś aż o 17,5 proc. Zdania producentów dotyczące tego, który segment będzie dominował w niedalekiej przyszłości, są podzielone. Jak zawsze, ostateczną decyzję podejmą konsumenci.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Weronika Pietrykowska / Rynek Spożywczy Rynek Spożywczy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: