eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Mobilny internet: porównanie cen VIII 2009

Mobilny internet: porównanie cen VIII 2009

2009-08-28 13:34

Przeczytaj także: Mobilny dostęp do Internetu III 2009

fot. mat. prasowe

Korzystanie z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca (w %, N= 1600)

Korzystanie z Internetu w ciągu ostatniego miesiąca (w %, N= 1600)

Oferty mobilnego Internetu oferowane są wielu wariantach limitu transferu, który waha się od 250 MB do 19,5 GB w ofertach abonamentowych. Większość operatorów oferuje przynajmniej kilka różnych limitów transferu, a po ich przekroczeniu dodatkowe pakiety danych w promocyjnych cenach. Zdaniem Urzędu taka różnorodność ofert stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów, którzy w coraz większym stopniu wykorzystują Internet, nie tylko mobilny. Z badań zrealizowanych na zlecenie UKE wynika, iż ponad połowa respondentów (59,1%) korzystała w grudniu 2008 roku z usługi Internetu. Biorąc pod uwagę rosnącą penetrację usługami Internetu mobilnego, można przyjąć, że usługa ta jest obecnie we wczesnej fazie wzrostu i w kolejnych analizowanych okresach utrzyma dodatnie tempo przyrostu penetracji.

Analizy wykazały, że rosnące zainteresowanie usługami nie przekłada się na jakość obsługi klienta. W trakcie zbierania danych UKE napotkał szereg problemów związanych z uzyskaniem wiarygodnych informacji. Zdarzało się, iż na stronach operatorów dostępne były nieaktualne już cenniki, a nawet oferty w detalach zdające się wzajemnie wykluczać. Co więcej konsultanci z infolinii często nie byli w stanie udzielić wiarygodnych wyjaśnień, niekiedy przyznając się do niewiedzy w zakresie nowej oferty, której „jeszcze nie zdążyli się nauczyć”. Informacje przedstawiane przez nich w oparciu o wewnętrzne bazy danych nie zawsze były spójne z informacjami na stronach internetowych, a sami konsultanci twierdzili, iż nie są w stanie zweryfikować informacji zawartych w internetowych portalach swoich firm. Sugerowano kontakt z rzecznikiem prasowym spółki, a nawet zakup tańszych modemów na aukcjach internetowych. Urząd podkreśla, iż problem nie dotyczy wszystkich analizowanych operatorów, a jedynie wybranych przypadków, nie mniej jednak, przy okazji kolejnych analiz w zakresie mobilnego Internetu jak również innych raportów dotyczących telefonii ruchomej, Prezes UKE będzie również monitorował wiarygodność i rzetelność informacji zamieszczanych na stronach internetowych operatorów oraz udzielanych przez konsultantów, mając na uwadze dbałość, o jakość obsługi klienta.

UKE zaznacza, iż kalkulując koszt korzystania z wybranej oferty, użytkownik końcowy powinien pamiętać, iż na jego średnie miesięczne wydatki najbardziej wpływać będzie cena modemu w przypadku usług przedpłaconych oraz cena abonamentu poza promocją w przypadku usług abonamentowych (tu modemy i karty są z reguły osiągalne już za złotówkę). Promocje polegające na obniżonej opłacie w pierwszych cyklach rozliczeniowych przeważnie nie obniżają jej całościowego kosztu, dają jednak często możliwość przetestowania usługi w pierwszym cyklu rozliczeniowym. Urząd radzi, aby przy oszacowaniu kosztu korzystania z usługi, zaczerpnąć informacji z kilku różnych źródeł operatora (infolinia, Internet, salon sprzedaży).

Do pobrania: .

poprzednia  

1 2

GUS o PKB w II kw. 2009

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: