Powierzchnie handlowe w Polsce I-VI 2009
2009-08-29 00:10
Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
fot. mat. prasowe
Nasycenie rynku w 8 największych polskich miastach w I poł. 2009
Mniejsze miasta
W miastach małych i średnich zlokalizowane jest około 2,33 mln mkw powierzchni handlowej, co stanowi 33% całkowitych zasobów powierzchni handlowej w Polsce. Z uwagi na znaczną ilość projektów w większych miastach, mniejsze ośrodki miejskie cieszyły się w minionych kwartałach dużym zainteresowaniem deweloperów i inwestorów jako alternatywne lokalizacje mogące przynieść zysk. Eksperci podają, iż wydawało się, że udział ośmiu największych miast w rynku spadnie na przestrzeni najbliższych lat do poniżej 60%, zwłaszcza że w mniejszych ośrodkach powstawały coraz większe i ciekawsze projekty np. Cuprum Arena w Lubinie (35 000 mkw GLA) – największa dotychczas galeria (w Polsce) w mieście poniżej 100 000 mieszkańców i coraz więcej projektów tej skali było projektowanych. W wielu przypadkach kilku deweloperów zabezpieczyło działki w danym mieście (np. w Pile, Kielcach, Białymstoku, Lublinie czy Rzeszowie) i planowało wkrótce rozpocząć inwestycje. Te zamiary zweryfikował jednak kryzys i kłopoty z uzyskaniem finansowania.
fot. mat. prasowe
Nasycenie rynku w wybranych mniejszych miastach w Polsce w I poł. 2009
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
-
Rynek handlowy 2023 i prognozy na rok 2024
-
Colliers: rynek handlowy rośnie mimo przeciwności
-
Handel 2021 pod znakiem Covid-19
-
Rynek handlowy 2021 i prognozy na rok 2022
-
Colliers: deweloperzy ciągle wierzą w parki i centra handlowe
-
5 faktów z rynku handlowego w I połowie 2021 roku
-
Nieruchomości handlowe w II kw. 2021
-
8 nowych obiektów handlowych w I kw. 2021