Komunikacja w firmie: zalety sieci intranet
2009-06-07 11:32
Przeczytaj także: Intranet społecznościowy
Potęgi klucz, czyli wiedza online
Baza wiedzy w postaci dokumentów, zarządzeń i regulaminów dostępnych w intranecie pozwala na samo szkolenie pracowników. Dostęp do wzorów dokumentów, umów, referencji, prezentacji szkoleniowych, testów, e-booków, ciekawych linków umożliwia osobom pracującym w firmie self-learning, czyli samo-kształcenie w zakresie interesujących ich zagadnień. Ułatwia to również czasochłonne pisanie niektórych dokumentów od podstaw, jednocześnie gwarantując ich poprawność.
Stwierdzenie „to oczywiste, wszyscy wiedzą, że…” jest bardzo zgubne i może rodzić frustrację, zarówno ze strony pracodawcy, jak nie widzącego swoich błędów pracownika. Dokładnie rozpisane zasady pracy ułatwiają nowym osobom dostosowanie się do panujących w firmie reguł i ich przestrzegania. – Firmy różnie definiują swoją kulturę pracy. W niektórych obowiązuje np. dress code czy narzucona odgórnie przerwa obiadowa, ważne, aby osoba przechodząca z innej firmy od początku wiedziała jakie są jej przywileje oraz co jest od niej wymagane – zaznacza Bartłomiej Juszczyk – zaoszczędzi to początkowych stresów oraz ułatwi wprowadzenie takiego człowieka do zespołu. Intranet umożliwi również zakomunikowanie o nowych pracowniku innym i przekazanie im chociaż podstawowych informacji o nim – dodaje.
Sprawnie zaplanowana komunikacja wewnętrzna nie musi wiele kosztować. – System stworzyć można naprawdę niewielkim kosztem i dostosować go do potrzeb i wymagań konkretnej firmy. Ilość dostępnych modułów, zaawansowania rozwiązań i zabezpieczeń może być dowolnie zmieniana – zaznacza Tomasz Malik, IT Director z agencji interaktywnej Adweb.
Korzyści jakie przyniesie intranet, zarówno w poprawnie dostępu do informacji, usprawnieniu komunikacji zwiększeniu motywacji pracowników i ich wiedzy czy integracji zespołu zauważalne będą w bardzo krótkim czasie. Co więcej, przekazanie tego narzędzia w ręce pracowników sprawia, że nie staje się ono tubą propagandową zarządu, lecz kolejnym sprawnym i dobrze postrzeganym przez ludzi narzędziem integracji, zabawy w firmie i dobrej komunikacji - podsumowuje Grupa Adweb.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sieci intranet w Polsce w 2009 r.
-
Firmy popularyzują Intranet 2.0
-
Komunikacja wewnętrzna w przedsiębiorstwie
-
Komunikacja wewnętrzna kuleje. Pracownicy nie wiedzą, jak pandemia wpływa na firmę
-
Komunikacja w organizacji: jak w dobie koronawirusa mówić o zmianach?
-
5 faz koronakryzysu. Jaki czeka cię scenariusz i po co ci komunikacja?
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie. Strategia, zasady, narzędzia
-
Public relations wewnętrzny