Etykieta w biznesie
2009-05-29 13:09
Przeczytaj także: Etykieta biznesu a relacje z klientami
Oczywiście nie wszyscy przedstawiciele tych pokoleń tak się zachowują. Niektórzy przekraczają granice pokoleniowe (np. starsze osoby pracujące w branżach zaawansowanych technologicznie mogą zachowywać się w sposób zbliżony do Boomers’ Babies, a młodsze osoby pracujące w sektorze bankowym zachowują się podobnie jak Baby Booomers).
W swojej karierze zawodowej będzie z pewnością musiał pracować i zachowywać się jak przedstawiciele kręgu kulturowego Baby Boomers – ponieważ wszystkie osoby, które będą decydować o zatrudnieniu i awansowaniu cię, reprezentują właśnie tę grupę pokoleniową. Niemal na pewno będą postrzegali zachowania pokolenia Boomers’ Babies jako skrajnie niegrzeczne w miejscu pracy. Pamiętaj zatem, żebyś zawsze zwracał uwagę na to, z kim rozmawiasz: zachowuj się w taki sposób, jak twoi przełożeni.
Maniery są ważne, ale czasami wyglądają dość sztucznie. Kwestia etyki jest ważniejsza od zawiłości dotyczących zastawy stołowej. Etyka dotyczy zasad moralnych i wartości, zgodnie z którymi funkcjonują ludzi oraz całe organizacje. Mimo iż większość ludzi potrafi odróżnić dobro od zła na podstawie własnego doświadczenia, to często jednak stają w sytuacji, w której podjęcie słusznej decyzji wcale nie jest łatwe. W trosce o etyczne zachowanie swoich pracowników wiele firm publikuje obowiązujące zasady postępowania, mające ułatwić codzienne działania i podejmowanie decyzji. Najprostszą i zarazem najbardziej uniwersalną wskazówką etyczną, o której już wspominaliśmy, jest zasada: postępuj wobec innych tak, jak byś chciał, żeby oni postępowali wobec ciebie.
fot. mat. prasowe
Więcej o tym, co wypada robić, a czego nie - w różnych sytuacjach biznesowych - dowiesz się z publikacji "Etykieta biznesu" z nowej serii Przewodniki biznesowe (Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009). Książki można znaleźć w wielu księgarniach internetowych, np. .
oprac. : Wolters Kluwer Polska
Przeczytaj także
-
Savoir-vivre w biznesie
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
-
Jak budować zaufanie do sztucznej inteligencji?
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
-
Polaków nie interesuje społeczna odpowiedzialność biznesu
-
Etyczne AI buduje zaufanie i lojalność klienta
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?