Wydatki na reklamę w 2003 r.
2004-01-15 09:29
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wydatki na reklamę - XI 2003
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało Radio (+17,5% *). Stacje najwyraźniej zmniejszyły ilość kampanii własnych, gdyż łączne wpływy bez autopromocji zwiększyły się aż o +20%*. Niewielki wzrost był udziałem Telewizji (około +2%*), która jednak z roku na rok oddaje część rynku pozostałym mediom. Rynek prasy codziennej zanotował wzrost około +4%*. Drugi, co do wiel-kości wzrost zanotował rynek magazynów kolorowych (+12%*). Co ciekawe, prawie 1/3 tego wzro-stu wygenerowały nowe magazyny wprowadzone na rynek w 2003 roku.
fot. mat. prasowe
* Wyliczenia szacunkowe – dane wymagają urealnienia ze względu na bardzo duży rozwój monitoringu w 2003 roku.
**Kolumna zawiera dane bez uwzględnienia typów reklamy, które nie były monitorowane w 2002 roku. (bez telezakupów i ogłoszeń w telewizji; plansz sponsorskich w radiu; reklam drobnych w prasie)
Opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.
oprac. : Expert Monitor
Przeczytaj także
-
Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe?
-
Ulga na wsparcie kultury. Kto i kiedy może skorzystać z ulgi na sponsoring?
-
Polski Ład: dla kogo ulga na sponsoring?
-
Reklama cyfrowa lokomotywą rynku
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
-
Co agencje reklamowe powinny wiedzieć o deep learningu
-
Karty podarunkowe od firmy nie zawsze trafią do kosztów?
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?