eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wydatki na reklamę w 2003 r.

Wydatki na reklamę w 2003 r.

2004-01-15 09:29

Wydatki na reklamę w 2003 r.

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W minionym roku wydatki na reklamę w czterech głównych mediach wyniosły ponad 10 657 984 tys. zł. Szacuje się*, ze względu na rozszerzenie monitoringu w 2003 roku, że jest to wzrost ponad +5%.

Przeczytaj także: Wydatki na reklamę - XI 2003



Największy wzrost przychodów z reklam zanotowało Radio (+17,5% *). Stacje najwyraźniej zmniejszyły ilość kampanii własnych, gdyż łączne wpływy bez autopromocji zwiększyły się aż o +20%*. Niewielki wzrost był udziałem Telewizji (około +2%*), która jednak z roku na rok oddaje część rynku pozostałym mediom. Rynek prasy codziennej zanotował wzrost około +4%*. Drugi, co do wiel-kości wzrost zanotował rynek magazynów kolorowych (+12%*). Co ciekawe, prawie 1/3 tego wzro-stu wygenerowały nowe magazyny wprowadzone na rynek w 2003 roku.

* Wyliczenia szacunkowe – dane wymagają urealnienia ze względu na bardzo duży rozwój monitoringu w 2003 roku.
**Kolumna zawiera dane bez uwzględnienia typów reklamy, które nie były monitorowane w 2002 roku. (bez telezakupów i ogłoszeń w telewizji; plansz sponsorskich w radiu; reklam drobnych w prasie)

Opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów.

oprac. : Expert Monitor Expert Monitor

Więcej na ten temat: wydatki na reklamę, reklama
Windows XP najpopularniejszy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: