eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy

Rozwój zawodowy najlepszy w stolicy

2009-04-06 14:15

Przeczytaj także: Promocja miasta a media online

„Percepcja miast nie wynika tylko z ich obiektywnej atrakcyjności czy potencjału. Promocja jest często równie ważna jak produkt” – komentuje Małgorzata Czerepak z On Board PR – „Może pomóc zlikwidować problemy lub wydobyć ukryte atuty. Wszystko zależy od strategii, której przygotowanie jest dużo ważniejsze niż np. graficzny projekt plakatu”.

fot. mat. prasowe

W których miastach najprzyjemniej jest mieszkać?

W których miastach najprzyjemniej jest mieszkać?







Drugie i trzecie miejsce zajęły – uzyskując bardzo podobne wyniki – Gdańsk (34%) i Wrocław (32%). Oba miasta są uznawane za bardzo przyjazne dla mieszkańców, choć wywiady z osobami rozpoczynającymi karierę zawodową wskazują na pewne różnice w ich postrzeganiu. Na percepcję Gdańska – przynajmniej w oczach młodych osób - rzutuje bardzo silnie położenie. Subiektywne oceny „komfortu życia” są podwyższane przez atuty turystyczne. Jeśli chodzi o Wrocław, jego silna pozycja to przede wszystkim zasługa wizerunku miasta „dobrze zarządzanego”. W rozmowach z młodymi ludźmi pojawiały się komentarze dotyczące np. zasług prezydenta miasta, świetnej organizacji, przemyślanych inwestycji itp.

Miasta, których większość Polaków nie uważa za najlepsze do zamieszkania, to Lublin (5%), Bydgoszcz (6%) i Łódź (6%).

Wypoczywać w Krakowie lub w Gdańsku

Trzecim z przebadanych obszarów wizerunku miast była ich atrakcyjność turystyczna. Uczestnicy badania mieli wskazać miasta, w których najmilej byłoby spędzić krótki urlop. Takie, które mają w tym względzie najwięcej do zaoferowania.

fot. mat. prasowe

Które miasta są najciekawsze turystycznie?

Które miasta są najciekawsze turystycznie?

W badaniu turystycznego wymiaru marki miast najlepiej wypadł Kraków, który uzyskał 72% wskazań. Najwięcej osób wskazywało go w grupie najmłodszych respondentów (15-17 lat) – aż 81%. Dalej, na drugim miejscu, uplasował się Gdańsk (51% wskazań). Walory turystyczne Gdańska szczególnie cenią osoby na kierowniczych stanowiskach, właściciele firm, uczniowie i studenci.

Z punktu widzenia marketingu, ten wymiar wizerunku najtrudniej jest kształtować, bo w największym stopniu jest on związany z położeniem geograficznym, historią. Niemniej warto zauważyć, że atrakcyjność turystyczna to tylko z pozoru wyłącznie obecność zabytków czy szans na aktywne spędzenie czasu. W dużym stopniu atrakcyjność kształtuje przekonanie o klimacie miejsca, bezpieczeństwie, liczbie i jakości bazy noclegowej, kawiarni, restauracji.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: