Rynek wędlin 2008: producenci nieznani
2008-12-13 10:21
Średnia ilość wędlin spożywana w domu w ciągu tygodnia. © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kabanosy kluczową pozycją wśród wędlin
Przeciętne gospodarstwo domowe w ciągu tygodnia kupuje przeważnie od 25 dag do 0,5 kg wędlin. Polacy kupują wędliny przede wszystkim w wyspecjalizowanym sklepie mięsnym (61%), zdecydowanie rzadziej w osiedlowych sklepach, czy supermarketach.fot. mat. prasowe
Średnia ilość wędlin spożywana w domu w ciągu tygodnia.
fot. mat. prasowe
Preferowany rodzaj wędlin w moim domu
Marki słabo znane
Jak pokazuje raport, Polacy chcą myśleć o sobie jak o racjonalnych konsumentach. Jednak, decyzje o tym, jakie wędliny wkładają do koszyka nie są wcale tak świadome… Kupując wędliny kierujemy się przede wszystkim jej nazwą (58%), nie marką producenta (36%).
fot. mat. prasowe
Najbardziej znane marki wędlin
Choć generalnie na rynku wędliniarskim marka nie jest podstawowym czynnikiem wpływającym na decyzję zakupową, zdecydowanie najsilniejsza wizerunkowo jest w Polsce firma Sokołów – 16% kupujących wędliny wskazuje tę markę jako znaną firmę. Trójkę najlepiej znanych marek firm wędliniarskich zamykają Morliny (8%) i Krakus (5%).
Zakupy w stylu Premium, Economy, Eko…
Badanie pokazuje jednak, że nie wszyscy konsumenci przywiązują wagę do tych samych walorów wędliniarskich zakupów i choć łączy ich myśl, że „jeśli wędlina to przede wszystkim szynka” dzielą ich kryteria wyboru dobrej wędliny. Raport ARC Rynek i Opinia wyróżnia z ogółu konsumentów 3 grupy o wyraźnie innych preferencjach i oczekiwaniach związanych z zakupem wyrobów wędliniarskich. Dobra wędlina dla „Eko” konsumentów to co innego niż ta, którą wkładają do koszyka kupujący z grupy „Premium”, czy też nastawieni na niską cenę konsumenci z segmentu „Economy”.
95% konsumentów z grupy EKO-ZDROWIE całkowicie zgadza się, że ważne jest czy producent wędlin posiada certyfikat jakości. Dla grupy "Eko-zdrowie" – starannie sprawdzających skład i przywiązanych do konkretnych producentów – dobra wędlina to taka, która posiada certyfikat jakości.
79% konsumentów z grupy ECONOMY zdecydowanie twierdzi, że ma ważniejsze wydatki niż zakup wędlin. Dobra wędlina według konsumentów z grupy „Economy” oznacza przede wszystkim wędlinę tanią.
93% konsumentów w grupie PREMIUM uznaje, że lepszy smak i wysoka jakość wędliny uzasadniają jej wyższą cenę. Grupa Premium stawia przede wszystkim na wysoką jakość i smak wędlin, a na zakup wędliny spełniającej ich oczekiwania jest skłonna wydać nawet 30% więcej.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych CATI (Computer Assisted Telephone Interviews) na próbie N=1000 gospodarstw domowych. Wywiady były realizowane w dniach 24-29 października 2008 r.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
IH zbadała jakość mięsa. Co 5 partia wzbudza zastrzeżenia
-
Inspekcja Handlowa zbadała jakość mięsa. Nie jest dobrze
-
Producenci namawiają do jedzenia mięsa
-
Jedzenie mięsa krzepi
-
Polskie mięso wraca na Ukrainę
-
Import żywności z UE do Wielkiej Brytanii. Kto musi posiadać certyfikaty od 31 stycznia?
-
UK wprowadza certyfikację importowanej z UE żywności
-
Wzrost cen największą bolączką branży spożywczej w Europie Środkowej
-
Ceny drobiu: ile kosztuje kurczak w Polsce i jak wypadamy na tle Europy?