eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świąteczne zakupy online w 2008

Świąteczne zakupy online w 2008

2008-12-13 00:26

Świąteczne zakupy online w 2008

Dlaczego nie kupuje Pan(i) przez Internet? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Prawie dwa miliony Polaków zrobi w tym roku zakupy świąteczne w Internecie. Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link wynika, że sklepy online obsłużą w okresie świątecznym o 65% więcej klientów niż przed rokiem. Wśród kupowanych w Internecie prezentów najwięcej jest kosmetyków, odzieży, książek i filmów oraz zabawek.

Przeczytaj także: Bezpieczne zakupy online w święta 2008

Według badań D-Link Technology Trend zakupy w sieci robi co trzeci polski internauta (32%). Z handlu elektronicznego skorzystało w ciągu minionego roku ponad 4,2 mln klientów – to o milion więcej niż w 2007 roku, gdy zakupy w sieci deklarowało 28% badanych internautów. Szczyt zakupów internetowych przypada na dwa ostatnie miesiące w roku. W listopadzie i grudniu sklepy online muszą obsłużyć prawie dwa miliony klientów, którzy szukają świątecznych okazji.

Polacy udają się na internetowe zakupy przede wszystkim ze względu na korzystniejsze ceny niż w tradycyjnych sklepach („jest taniej” odpowiada 50% klientów) oraz wygodną formę („nie muszę wychodzić z domu” – 49%). Co trzeci ankietowany (31%) twierdzi, że w Internecie znajduje bogatszy asortyment towarów, a prawie co czwarty (23%) przyznaje, że zakupy online są dla niego receptą na brak czasu. Internetowi klienci przed zakupem coraz częściej sugerują się radami innych osób umieszczanymi w komentarzach (obecnie 77%, przed rokiem 69%). Natomiast rzadziej kierują się porównywarkami cen (obecnie 53%, w 2007 roku – 77%).

fot. mat. prasowe

Dlaczego nie kupuje Pan(i) przez Internet?

Dlaczego nie kupuje Pan(i) przez Internet?

Autorzy badania D-Link Technology Trend spytali także Internautów, którzy nie wydają pieniędzy w sieci, o powody ich decyzji. Ankietowani najczęściej wymieniali brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem (28%) oraz brak wiedzy związanej z e-handlem (26%). Znacznie mniej Polaków niż przed rokiem boi się nieuczciwych sprzedawców - w badaniu z 2007 roku taką odpowiedź wskazało 33%, obecnie 26% ankietowanych. Na kolejnych miejscach wskazywane są obawy związane płatnościami (13%), brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą (10%) oraz strach przed niedostarczeniem przesyłki na czas (9%).

Internetowi klienci najczęściej (82%) kupują w polskich serwisach aukcyjnych (np. Allegro). Do zakupów w sklepach online przyznaje się obecnie 32% klientów – o pięć procent więcej niż przed rokiem. Wśród nabywanego asortymentu dominują kosmetyki (39%), odzież i obuwie (32%), książki i filmy (30%), zabawki (25%), biżuteria (22%), sprzęt komputerowy (20%) i płyty CD (18%).

Z badania wynika, że internautom mającym do wyboru różne sposoby płatności za zakupy w sieci, najbardziej odpowiada przelew z konta bankowego (61%) lub płatność za pobraniem (48%). Pozostałe formy płatności (np. specjalne karty do transakcji w Internecie, klasyczne karty kredytowe, serwisy pośredniczące typu PayPal) wybierane są sporadycznie przez 1-2% klientów.

fot. mat. prasowe

W jaki sposób dokonuje Pan(i) płatności za zakupy w Internecie?

W jaki sposób dokonuje Pan(i) płatności za zakupy w Internecie?

Informacje o badaniu
Badanie D-Link Technology Trend poświęcone zakupom w Internecie przeprowadzono w dniach 20-28 listopada 2008 na reprezentatywnej grupie 1001 dorosłych Polaków.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: