eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telefonia komórkowa a kryzys finansowy

Telefonia komórkowa a kryzys finansowy

2008-10-29 13:39

Przez wzgląd na światowy kryzys ekonomiczny, użytkownicy telefonów komórkowych na całym świecie odkładają w czasie plany udoskonalenia swoich telefonów lub zakupu nowych telefonów a także zmieniają swoje przyzwyczajenia odnośnie wydatków, związanych z telefonami - to niektóre wyniki pierwszego badania pod tytułem "Mobile Attitudes", przeprowadzonego przez dystrybutora i niezależnego developera aplikacji do telefonów komórkowych, firmę GetJar.

Przeczytaj także: Telefonia komórkowa 2006/2007

Badanie "Mobile Attitudes" firmy GetJar wykazało, że 78% respondentów z całego świata odsuwa z powodu obecnego klimatu ekonomicznego plany udoskonalenia starych lub zakupu nowych telefonów komórkowych. Z tych samych powodów 76% badanych użytkowników zamierza jak najszybciej ograniczyć swoje wydatki związane z używaniem telefonów komórkowych.

Na pytanie, czy ograniczyli w przeciągu ostatnich 12 miesięcy wydatki na telefon komórkowy, ponad 50% pytanych respondentów odpowiada, że nie ograniczali wcale, bądź też ograniczyli o jedyne 10% w okresie, o który pytano. Wśród tych ankietowanych, którzy na powyższe pytanie odpowiedzieli "tak", głównym powodem, który padał z ust ponad jednej trzeciej była sytuacja gospodarcza. 20% badanych zmieniło swoje przyzwyczajenia, by zmniejszyć koszty a kolejne 28% zaczęło korzystać jedynie z darmowych aplikacji, by uniknąć opłat.

Obecne przyzwyczajenia płatnicze

Firma GetJar zapytała również swoich respondentów, o to, na którą z usług telefonicznych wydają najwięcej w każdym miesiącu. 35% odpowiedziało, że największa część ich rachunków telefonicznych przypada na SMSy. 18.5% ankietowanych płaci najwięcej za usługi głosowe a prawie 17% wskazało usługi związane z obsługą danych. Dodatkowe usługi stanowiły największą część comiesięcznego rachunku za telefon 12% uczestników badania.

"Reakcje użytkowników, których jesteśmy świadkami, dotyczące wiadomości ekonomicznych, które zdominowały wszystkie nagłówki na całym świecie - są całkiem zrozumiałe," skomentował Ilja Laurs - założyciel i CEO GetJar. "Bardzo ciekawa będzie obserwacja tego, jak wyniki badania przeniosą się na rzeczywistą sytuację w nadchodzących miesiącach - czy będą to tylko krótkoterminowe zmiany zachowania użytkowników, które szybko przeminą, czy też zmiany te będą trwały długo?".

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: