eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zmiany klimatu w opinii Polaków

Zmiany klimatu w opinii Polaków

2008-06-11 13:43

Przeczytaj także: Klienci oczekują od firm walki ze zmianą klimatu


fot. mat. prasowe

Czy wiedza o tym, że firma przyczynia się do redukcji swojego poziomu emisji gazów cieplarnianych i

Czy wiedza o tym, że firma przyczynia się do redukcji swojego poziomu emisji gazów cieplarnianych i prowadzi działania ekologiczne, wpłynęłaby pozytywnie na Pana/Pani decyzję o skorzystaniu z jej produktów i usług?

Co czwarty badany przyznaje, że wiedza o tym, że firma przyczynia się do redukcji emisji gazów cieplarnianych i prowadzi działania ekologiczne, zdecydowanie pozytywnie wpłynęłaby na decyzję o skorzystaniu z produktów tej firmy (27%). Ponad połowa badanych twierdzi, że taka wiedza wpłynęłaby raczej pozytywnie na zakup towaru lub usługi. Tutaj podobną ocenę składały osoby niezależnie od swojej sytuacji materialnej, jak i miejsca zamieszkania (wieś – miasto). Warto wskazać, że taka wiedza nie wpłynęłaby na decyzję zakupu u jedynie co dziesiątej osoby (9%).

„Zmiana klimatu to nie tylko problem naukowy, ale kwestia polityczna i gospodarcza, dotycząca naszego rozwoju i stylu życia, który chcemy utrzymać”, powiedziała Liliana Anam, Manager CSRinfo podczas konferencji prasowej poświęconej wpływowi zmiany klimatu na gospodarkę i biznes.

Badanie jest częścią publikacji „Przewodnik dla firm o zmianie klimatu”, która przedstawia kwestie zmiany klimatu z punktu widzenia przedsiębiorców i prezentuje badania naukowe związane z klimatem. Pokazuje również proces polityczny, w tym nowy pakiet unijny ds. walki ze zmianą klimatu.

W dalszej części przewodnik porusza zagadnienia społecznej odpowiedzialności biznesu jako odpowiedzi biznesu na wyzwania zrównoważonego rozwoju, nawiązuje do współpracy biznesu i organizacji pozarządowych. Opisuje kwestie ryzyk i możliwości biznesowych jakie zmiana klimatu ze sobą niesie. Wyjaśnia również funkcjonowanie rynku handlu emisjami oraz opisuje rynek energii odnawialnych. Na koniec doradza firmom jak zbudować strategię na zmianę klimatu.

Przewodnik zawiera opinie przedstawicieli rządowych, biznesu i organizacji pozarządowych. Ponadto każdy rozdział posiada odnośniki do instytucji, narzędzi i źródeł informacji, co ma pomóc przedsiębiorcy w praktycznych działaniach.

Informacje o badaniu
Ogólnopolskie badanie opracowane przez CSRinfo zostało przeprowadzone w dniach 6-10 marca 2008 przez TNS-OBOP na reprezentatywnej próbie Polaków, ze względu na płeć, wiek oraz miejsce zamieszkania. W sumie przeprowadzono wywiady z 1005 mieszkańcami Polski powyżej 15 roku życia. Zastosowano metodę wywiadu bezpośredniego face-to-face CAPI (Computer Assisted Personal Interview).

Do pobrania:

poprzednia  

1 2

Branża PR w mediach V 2008

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: