eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Gatunki muzyczne a preferencje Polaków

Gatunki muzyczne a preferencje Polaków

2008-05-18 01:08

Przeczytaj także: Hierarchia wartości Polaków: rodzina najważniejsza


fot. mat. prasowe

Wybrane zwyczaje związane ze słuchaniem muzyki.

Wybrane zwyczaje związane ze słuchaniem muzyki.

Muzyka to dla Polaków źródło przyjemności, ale także pomocy w rozmaitych sytuacjach. Największe grono badanych – aż 84% - przyznaje, że przy odpowiednich dźwiękach łatwiej jest się odprężyć. Natomiast 18% Polaków twierdzi, że muzyka pomaga im w rozbudzeniu się, tyle samo osób uważa, że przy muzyce łatwiej pracować, a także się uczyć. Dla 12% muzyka pomocna jest w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi. Równo po 5% spośród badanych, na pytanie „w czym pomaga muzyka?” odpowiedziało, że ułatwia ona przełamywanie lodów, a także pomaga w kontaktach damsko – męskich.

„Gatunki muzyczne najczęściej słuchane przez Polaków pokazują, że na co dzień wybieramy przede wszystkim muzykę lekką, łatwą i przyjemną. Warto jednak zauważyć, że aż 13% respondentów to grupa prawdziwych muzycznych pasjonatów. Osoby te często uczestniczą w wydarzeniach muzyczno-kulturalnych, lubią eksperymentować i słuchać różnych, nowych gatunków muzycznych. Pasjonaci to głównie ludzie młodzi, z wyższym wykształceniem. Patrząc na obecny rozwój społeczeństwa można się spodziewać, że znaczenie tej grupy na rynku muzycznym będzie w przyszłości rosło” - komentuje Artur Czajka, Lider Sektora Badań Konsumenckich TNS OBOP.

„To jedno z pierwszych tak kompleksowych badań pokazujących preferencje i zwyczaje muzyczne Polaków. Powiększający się z roku na rok rynek wydarzeń kulturalnych i eventowych w Polsce oraz bardziej świadome wykorzystanie muzyki w komunikacji z konsumentami na coraz większą skalę, wymusza na rynku lepsze poznanie naszego społeczeństwa, także w tym segmencie swoich aktywności i zainteresowań – dodaje Stanisław Trzciński, współwłaściciel agencji marketingu muzycznego STX JAMBOREE.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez TNS OBOP, na zlecenie agencji STX JAMBOREE. Dane pochodzą z badania face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 1005 Polaków w wieku powyżej 15. roku życia, metodą PAPI (Paper and Pencil Interview), w okresie listopad-grudzień 2007 r.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: