eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Spada sprzedaż audio CD

Spada sprzedaż audio CD

2008-01-03 00:49

Według najnowszych badań Nielsen Soundscan, sprzedaż płyt audio CD wyraźnie spada. W tegorocznym okresie świątecznym sprzedano o 21% mniej albumów, niż w analogicznym czasie, w 2006 roku.

Przeczytaj także: Kto kupuje single w sieci?

W latach 2002-2007 firmy fonograficzne zrzeszone w organizacji RIAA (Recording Industry Association of America) zanotowały spadek sprzedaży o 11,6%. Dalszy wzrost popularności plików wolnych od praw autorskich DRM, dostępnych za pomocą serwisów internetowych, prowadzi do stopniowego spadku sprzedaży tradycyjnych płyt. Klienci coraz częściej rezygnują z zakupu CD z muzyką w formacie audio jako świątecznego prezentu.

Co więcej, trudno już dziś mówić o „albumach” muzycznych. Takie serwisy jak iTunes, eMusic, czy Amazon MP3, pozwalają na nabycie pojedynczych utworów, według indywidualnych upodobań internautów. Wielkie koncerny muzyczne, które tradycyjnie strzegły praw autorskich, coraz częściej są zmuszone inwestować w Internecie. Decyzja firmy Warner o udostępnieniu utworów pozbawionych DRM na stronie Amazon MP3, potwierdza tę tendencję.
Przeczytaj także: Strumień muzyki z internetu Strumień muzyki z internetu

oprac. : 4Press

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: