eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Cechy dobrych programów partnerskich

Cechy dobrych programów partnerskich

2003-07-31 11:30



Coraz bardziej popularne staje się łączenie linku partnerskiego z cookies (o których napisałem wyżej). Rozwiązanie to w dużym stopniu eliminuje problem pomijania partnera przy zakupie. Dzięki obecności "ciastka" partner otrzyma należną mu prowizję nawet wtedy, gdy klient powróci na stronę firmy po dłuższym czasie.

W moim prywatnym rankingu forma współpracy "link partnerski + cookie" zajmuje zasłużone pierwsze miejsce. Rozwiązanie to wciąż jednak jest mało popularne, dlatego jeśli masz wybrać pomiędzy zwykły linkiem partnerskim a formularzem, skłoń się raczej w kierunku formularza.

Jeśli zaś nie masz wyboru i interesujący Cię PP oferuje tylko zwykły link partnerski - nie rezygnuj! Również przy tym rozwiązaniu będziesz osiągać bardzo dobre wyniki. Musisz po prostu przekonać odwiedzającego, że produkt który mu polecasz jest wart zakupu za pierwszym podejściem. :-)

Poziomy - jeden, dwa, a może więcej?

Dwupoziomowy program partnerski to taki, w którym prowizję otrzymujesz również od dochodów partnerów poleconych przez Ciebie. Poziomów może być więcej - wtedy oczywiście otrzymasz prowizję również od dochodów partnerów poleconych przez Twoich poleconych...

...uff. :-)

Z doświadczenia wiem, że dochód w programie partnerskim zależy od tego, ile TOBIE uda się sprzedać. Prowizje od dochodów osób poleconych przez Ciebie mogą być miłym dodatkiem, ale Ty MUSISZ skoncentrować się na skutecznej współpracy przy sprzedaży - nie na szukaniu nowych partnerów.

To proste - promuj PRODUKT, nie PROGRAM.

Płatne PP - czasem warto zapłacić

Do udziału w niektórych PP niezbędna jest pewna inwestycja. Może to być np. wykupienie abonamentu lub zakup produktu firmy.

Program partnerski Piotra Majewskiego wymaga opłacenia abonamentu za dostęp do jego serwisu . Program jest świetny, więc warto to zrobić - tym bardziej, że "CzasNaE-Biznes" jest najlepszą bazą informacji o e-biznesie i e-marketingu (również w programach partnerskich) w Polsce.

Program partnerski też jest płatny - aby móc w nim uczestniczyć, trzeba wykupić serwer WWW. Na korzystanie z serwerów @VC zdecydowałem się już dawno i wcale nie zamierzam rezygnować - są po prostu bardzo dobre i świetnie spełniają moje oczekiwania. Ich program partnerski uważam za najlepszy w swojej kategorii - na tyle dobry, że zdecydowałem się na aktywną współpracę z nimi ().

Jeśli znalazłeś odpowiedni dla siebie, dobry program partnerski i jest on w jakiś sposób płatny - zapłać za możliwość udziału w nim.

Baza produktów - czy możesz to sprzedać?

Najważniejszą cechę PP zostawiłem na koniec. MUSISZ, MUSISZ, (...), MUSISZ wybrać PP oferujący takie produkty/usługi, którymi będą zainteresowani Twoi odwiedzający.

Wyobraź sobie, że prowadzisz stronę WWW dla eskimosów (hmm... no dobrze, mogłem wymyślić coś lepszego). Znajdujesz wspaniały PP - 50% prowizji (bardzo dużo), rozbudowany system cookies, brak jakichkolwiek opłat za przystąpienie i udział, dwa poziomy... Przystępujesz do niego, umieszczasz linki na stronie i czekasz. Czekasz, czekasz...

... i nic. Absolutne zero. Niestety, program partnerski prowadzi firma, która produkuje i sprzedaje lód. Parafrazując pewne powiedzenie...

"Nie sprzedasz lodu eskimosom."

Kropka.

Możesz zarobić duże, naprawdę duże pieniądze w programie, który oferuje Ci 2% prowizji i zwykłe linki partnerskie (bez cookies) - ale ma dobre produkty, którymi zainteresują się Twoi odbiorcy. Dlatego tak ważne jest wykonanie szkicu Twojego idealnego odwiedzającego - dopiero wiedząc kim jest i jaki jest, możesz dobrać właściwy PP i skutecznie promować wybrane produkty lub usługi.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Spytek / Programy Partnerskie.info Programy Partnerskie.info

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: